Større tank på Honda XL 250 R

Køber en Honda XL250R fra 1989, men kunne tænke mig at forøge tank indholdet fra 10 liter til noget mere.

Er der nogen der ved hvilke større tanke der vil passe på Honda'en ?

/lars
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh, men ved du at du kan få den eksisterende tank gjort større hos en pladesmed.

du kunne finde en skadet honda xl 250 paris dakar model.!

eller i den blå avis

og gul og gratis

og mc ophuggere.!

Jo hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre, spørgsmålet er jo blot hvor bred du vil have den. Man skære den i tre stykker så midter sektionen med den del der går ned over stellet er indtakt, og så svejser de to nye brede strimler i.
Men jeg forstår egentlig ikke at den skal være større, for så vidt jeg husker køre den model mindst 30 km. på literen, vær glad for at du ikke skal føde på min, med lidt held kører jer max. 14 kml. og jeg har da en 23 l. tank.
Tjah, men det kan du ikke altid regne med hvad diverse tests har vist på en ny maskine. Nye motorer bruger altid lidt mere i indkørings fasen ( de første 5.000 Km.) Det er selvfølgelig også et spørgsmål om køre stil, hvis du vænner dig til at "trille" hver gang du skal sætte farten ned eller stoppe, d.v.s. du trækker koblingen og slipper gassen et stykke før. Og når du skal op ad bakker så må du ikke give den mere at leve af, men bare lade den tabe hastighed så kan du spare meget benzin. Hvis du ligeledes vænner dig til kun at kører med 70 Kmt. spare du endnu mere, du skal tænke på at du har kun 250 cc. og motoren virkelig skal arbejde for at holde 80 Kmt.
Det ser ud til at en 16 liter tank fra den Italienske Xl 200 kan tilpasses uden svære modifikationer. har fået en 250 igaår og prøved tanken idag,
s3it

s3it
Skrevet af s3it den 23-04-2009 18:18
Det ser ud til at en 16 liter tank fra den Italienske Xl 200 kan tilpasses uden svære modifikationer. har fået en 250 igaår og prøved tanken idag,
s3it
Jeg er ret sikker på at Splitbus forlængst har fundet en løsning
Men velkommen her på LDS. du kan altid se hvornår et indlæg sidst har været igang oppe i venstre hjørne.

V.h.  Håndværkeren

Kære håndværker, tænk  lidt videre, det kunne være der var andre. Denne info findes ikke andre steder end her.

s3it


s3it
Skrevet af s3it på 26 jul 2009 19:59

Kære håndværker, tænk  lidt videre, det kunne være der var andre. Denne info findes ikke andre steder end her.

s3it

Hov hvad søren, er du nu der igen, det var ellers længe siden efterhånden.
Men så nok engang velkommen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis