Lampe med 10 watts halogenpærer og lysdæmper blinker..

Hej, vores nye Herstal lampe med 7x10 watt halogenpærer står og blinker konstant, problemet opstod formentlig efter at jeg monterede lysdæmper? Hvad kan være problemet?

Morten
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At det nok er en switchmode forsyning som forsyner pærene. Man kan ikke bruge en almindelig lysdæmper til denne type forsyning. Den kan du kun bruge til en almindelig transformator.
Switchmode? Digital? Æh.. Troede den lysdæmper jeg havde var fin nok? Det er den runde drejbare fra LK til ca. 180 kr. Den virker fint med halospots uden transformator..

Hej...

Der findes 2 typer lysdæmpere fra LK. mener det er således:
LR - Den er til jernkernetrafoer (de store tunge typer)
CR - Den er til elektroniske trafoer (de lette, mindre typer)

Du har formodentlig den forkert type, og ja, dette kan få dine spots til at stå og blinke....

1. løsning: Skift trafoen
2. løsning: Skift lysdæmperen

mvh

Lasse
ok, trafoen er indbygget i lampen (det er en Pendel) tror ikke det er en jernkernetrafo.. Sidder netop nu ved lampen og der er ingen problemer - ved ikke om det kan være når der bliver brugt meget strøm i huset? Er total elspasser og fatter ikke engang plus og minus - hørte ikke efter i fysiktimen:)
Annonce
Tror faktisk godt jeg ved hvad du har gjort forkert. Det lyder til at problemet er oppe i de ophæng der er med lamperne. Hvis de bliver spændt for hårdt laver de det nummer med at køre op og ned i styrke hele tiden.

Løsn holderen lidt og sænk lampen 1 cm og spænd meget lidt til og prøv så igen om ikke det hjalp.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg mener ikke at man kan få LR modellem mere, der er i stedet kommet en ny model der kan klare det hele:


LK FUGA lysdæmper TOUCH IR 350 UNI - hvid

Anvendes til dæmpning af 230 V a.c. glødelamper eller lavvolt halogenlamper, der er forsynet fra enten en elektronisk transformer eller en jernkernetransformer.

Venlig hilsen

Klaus

 

ok, tak - prøver at løsne den lidt..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis