Bremseklodser

Jeg har lige skiftet forreste skiver og klodser(fra BilTema) på min Volvo 945. De fungerede fint og lydløst i starten, men nu har de kørt ca. 500 km. og er begyndt at hyle. Er det noget der går væk igen når de bliver slidt rigtigt til, eller hyler disse klodser bare?

------------------
ebve

ebve
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man giver altid bremseklodser noget "bremsefedt" på bagsiden ved monteringen, som hæmmer hyleri. Det er et universalmiddel til alle bremseklodser.

Kan du mon have glemt det?

Ellers kan du have samme problem som jeg har ret ofte. At der kommer rust på den yderste kant af skiven, som klodsen ikke berører.
Løsningen er, at man afmonterer hjulet og banker let med en hammer på rustslaggerne både på den udvendige og den indvendige side af skiven på det yderste areal, så det bjerglandskab rusten har dannet bliver slået væk, og så sliber man det pænt. Så forsvinder piberiet.

I mit tilfælde skyldes det dårligt materialevalg til bremseskiverne på bilen, har jeg fået oplyst, for jeg har netop den vane i vådt føre, at træde let på bremsen mens jeg kører de sidste 100-200 meter inden jeg er hjemme, så jeg ved at bremserne er varme, og dermed er tørre til natten, hvor de ellers godt kan stå og ruste - og nej, jeg gør det ikke, hvis der er andre bag mig wink

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hejsa

det kan evt skyldes at bremse klodserne er blevet meget hårde. Evt fordi du har kørt svedent. det kan afhjælpes ved at du afmontere dine bremseklodser og gnider det øverste lag af ved hjælp af et stykke sandpapir.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis