isolering med flamingo i væg

Hejsa.

Jeg har lige købt en lejlighed i gentofte hvor der i stuen langt 2 ydermure er isoleret direkte på ydervæggen og ovenpå monteret en masonit plade.

Jeg vil høre om dette er lovligt, eller om der er nogen der kan henvise mig til en side hvor jeg kan finde ud af det.

har læst bygnings relementet tyndt om isolering sys jeg.

Hvis det skulle vise sig at være ulovligt er der så nogen der kan fortælle mig hvornår det blev ulovligt hvis det i det hele taget nogensinde har været lovligt. Håber at høre fra jer.

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mit gæt er at det var ulovligt da man begynte at bruge flamingo.

Prøv at spørge teknisk forvaltning.

Hvad siger tilstands raporten?


Mvh Thomas

Lidt afhængig af konstruktionens alder vil jeg mene at den bør have et lag gips på ydersiden for at være iorden. Er der tale om en moderne installation isolerer man normalt udevnedigt istedet, det kan være at det ikke har været praktisk muligt da der er tale om en lejlighed, og udvendig isolering skal ske for hele huset.
I ældre installationer kan det godt være at de (igen afhængig af alder osv.) er LOVLIGE, men det gør dem ikke praktiske.
Generelt set bør du altid bygge dit hus/lejlighed så brand ikke kan sprede sig fra et rum til et andet, og så der er færrest mulige brandbare overflader i dine rum. Dvs. gips/puds på alle lofter/vægge hvis muligt, og gerne noget under gulvet der ikke lige futter af med det samme. Døre bør være af massivt træ (tager længere tid at brænde igennem end formpressede papdøre) eller indeholde mindst et brandhæmmende lag.
Og brug generelt ikke byggematerialer der udvikler "giftig" røg. Når jeg siger sådan er det fordi brandmyndighederne betrager AL røg som giftig, hvilket den også er i tilstrækkelige mængder, men jeg tænker mere på klordampe, svovldampe og lign. som der normalt slår dig ihjel/bevidstløs inden din røgalarm går igang.

Vær her opmærksom på at selv om der er tale om en lejlighed, så kan sælger IKKE løbe fra sit ejeransvar, så hvis du er i tvivl, og du har tegnet en ejerskifteforsikring, så tag fat i dem. Alternativt, så må du finde en sagkyndig der kan foretage en konkret vurdering, hvorefter du måske skal tage sagen videre.... Spørg dog under alle omstændigheder sælger om hvornår isoleringen blev lavet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis