diesel pest, nogle erfaringer

Hej
Jeg har for få uger siden efterlyst nogle løsninger omkring dieselpest, og jeg fik nogle oplysninger.

Jeg har forsket i det og fundet at hele anlægget skal udskiftes og renses. Alle slanger 8mm skal skiftes ud.
( kan købe dem meget billigt i biltema,hvor prisen er ca. 14 kr pr md jf. danske 65 kr pr meter. De holder samme 20 atm tryk )

jeg indsatte et lille forfilter (8 skr/32dkr) som skal vendes rigtigt.

Derudover anskaffede jeg et marine water separating fuel filter købt i bue-net. dkFilteret navn er c14573P og fabrikeres af Easterner. pris ca. 450 kr incl. filter. Filteret har en finhed på 10 micron og kan udskiftes. Nedenunder filteret findes en plasticbeholder med skue og aftapning-tud til montering af en slange.

Tanken blev skyllet ud og fik kogende vand under rensningen.(den blev afmonteret)

Et nyt brændstoffilter blev monteret på maskinen, en 16 hk vetus.

Den blev udluftet efter alle kunstens regler, Husk særligt at løsne skruen på toppen af filterholderen. Tanken blev forinden fyldt med frisk diesel fra en vel benyttet tankstation.

En portion smart diesel additiv (antivirus) kom i tanken. Dunken var med indbygget målebæger.(150dkr for et par års forbrug afh. af brændstofforbrug.

Maskinen kører nu stabilt. 
Se det var mine erfaringer, måske kan andre benytte samme måde, som egent
lig er ret enkel.

med venlig hilsen
King

Der er føjet 3 billeder til

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spørger måske dumt.. men hvad er dieselpest?
Se f.eks her:

- eller søg her i forum, den har været oppe et par gange.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af king den 07-10-2008 14:15

jeg indsatte et lille forfilter (8 skr/32dkr) som skal vendes rigtigt.

Derudover anskaffede jeg et marine water separating fuel filter købt i bue-net. dkFilteret navn er c14573P og fabrikeres af Easterner. pris ca. 450 kr incl. filter. Filteret har en finhed på 10 micron og kan udskiftes. Nedenunder filteret findes en plasticbeholder med skue og aftapning-tud til montering af en slange.

Cool - det ser ud til at være en fin løsning, men jeg har altså lige et spørgsmål.

Er det i orden at sætte en vandudskillefilter så højt? Jeg spørger fordi på vor egen fabriksmonterede installation, som også er med både forfilter (godt nok 30 micron) med vanduskiller, og med filter på motoren (10 micron), sidder forfilteret lavt i båden, og helt vildt upraktisk i forhold til aftapning af vand.

Hvis ikke vandudskilleres placering i højden er et problem, kunne jeg da fristes til at flytte det :)

WS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis