Tapet på træ

Vores entre og gang er beklædt med krydsfiner med egetræ, ikke folie, som man brugte for mange år siden - dem hvor der er riller med skiftesvis 5, 10 og 20cm. mellemrum. Er det muligt at tapetsere ovenpå dem med et kraftigt tapet, så rillerne ikke betyder noget, eller skal man hive pladerne, som er limet på pudsen ned først = ødelagte vægge.

------------------
Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke muligt at spartle de små mellemrum, netop for at undgå at skulle pille pladerne ned?

Mvh Sune

Sune Lorenzen
Jo, men skal træet grundes først med limvand eller lign. for det virker lidt olieret, selvom vi ikke har givet det noget i de 12 år vi har haft huset.

------------------
Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sidste år klistrede jeg glasvæv oven på lignende træplader som dine, efter at jeg havde spartlet og slebet rillerne. Der var ingen problemer med at få det til at sidde. Men jeg må erkende, at jeg ikke var omhyggelig nok med spartlingen. Rillerne er svagt synlige, og jeg skulle derfor have spartlet og slebet en ekstra gang. Dette på grund af at spartelmassen trækker sig noget sammen og ikke fylder rillerne ud. En erfaring, som jeg hermed giver videre.

Venlig hilsen
Hans L.

Mvh.
HansL
TAK!

Mvh. JørgenE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også