Pillefyr sammen med Varmepumpe hjælp

Hejsa

Jeg har et varmepumpe system luft til vand, det er et Nilan anlæg, jeg har før haft
en brændeovn til at suplere varme da varmepumpen ikke kunne levere varme nok, vandet i radiator var kun ca 40 grader, systemet er et 2 strenges system, nu har jeg så skiftet brændeovnen ud med et pillefyr, som køre 80% af varmen over i det eksisterende varme system, altså det samme som varmepumpen også køre på, pillefyret er koblet på ved at der er afmonteret en radiator, sat t-stykke ind både på tilgang og retur, systemet køre nu sådan at vandet kommer fra varmepumpen, løber via t-stykket igennem pillefyr og ud i retur røret, dvs. afgang fra pillefyr går på retur tilbage til varmepumpen, men problemet er at der sidder både en cirkulationspumpe både på varme pumpen og på pillefyret, når pillefyret køre kan jeg ikke få varme på radiator, afgangen på radiatorne er meget varmere end tilgang, radiatorne bliver godt nok lidt varme men ikke så meget som de skal, kan det være fordi de 2 pumper kolidere med hinanden ??, grunden til at jeg køre med 2 cirkulationspumpe er at hvis der ikke bliver fyret i pillefyr og det går ud vil jeg gerne have at varme pumpen tager over nå vandet kommer ned på 40 grader, er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre ved dette, det skal lige siges at hvis jeg stopper pillefyr bliver radiatorne varme og afgang bliver kold som normalt.

Karlaage
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder umiddelbart til at der er byttet på frem og retur et sted i dit anlæg.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej funnel123

Køre cirkulationspumpen i varmepumpen når pillefyret er i gang? Hvis ikke så vil jeg tro at pumpen fra pillefyret kommer til at cirkulere vand gennem pumpen i varme pumpen og tilbage til pillefyret. Hvis det er rigtigt kan det afhjælpes med en kontraventil foran cirkullationspumpen i varmep.

Mange hilsner  Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis