Chiptuning

Jeg vil høre om der er nogle som har fået chiptunet deres diesel bil, og hvor meget har det givet i hk samt er den begyndt og køre længer eller korter på literen.

Jeg kan se der er så mange priser på det, lige fra 2400 kr og op til ca. 5600 kr.
Har i der har fået det lavet været til et nyt syn med det.

Jeg har en Renault Clio dci på nu 86 hk, og kan se jeg kan få den op på ca. 107 hk. jeg vil have det lavet da den jo så trækker lidt bedre når der er noget bag efter, og den blivr vel også lidt hurtiger i op træk. 

Men vil gerne høre fra jer

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har en chiptunet VW Golf V 2.0 TDI. Den har 140 hk fra fabrikkens side, men er chiptunet hos ScanTune til ca. 164 kh. Den kan sagtens tunes mere, men forsikringsmæssigt er det bedst at holde det under 25%, har jeg ladet mig fortælle. Den kører ca. 1 km længerepå literen efter at være blevet tunet - og som du selv påpeger, så er den lidt hurtigere i optræk.

Se evt. http://www.scantune.dk/ - han kan vist tune din Clio for omkring 4300,- (Du skal nok regne med ca. 105 hk bagefter, og det tror jeg bestemt godt du vil kunne mærke)

Held og lykke.


 Check min opskriftsside

Ja ok det lyder jo godt, nu køre min lille clio jo langt på literen nu 23 km/l så jeg kommer nok ikke højre op der, men det er også ok man kan jo ikke få alt med.
Jo jeg vil tro jeg kan mærke 105 hk det er jo en lille bil men den virker slet ikke lille at køre i, og den er da også hurtig nu men problemet er, at jeg har en campingvogn som vejer 900 kg det er hvad Renault må trække, og kunne godt bruge lidt mere skub i den når vognen er med.
scantune er måske gode nok de kan godt finde ud af det de laver, men jeg vil da lidt se lidt på deres hjemmeside. 
                                                           HK nu                 efter                                pris
Renault Clio 1,5 dCi 82
185
105
245
3.440
4.300
Det ser ud til de tager 4300 kr for alle bil mærker, og ja her skriver de den får 105 hk, men jeg var inde på en anden hjemmeside der skrev de så 107 hk, men ok 2 hk kan jeg nok ikke lige mærke.
Der er jo heller ikke så langt til galten her fra viborg.
Jeg prøver lige om jeg kan vedhæfte en fil med foto af min Bette dyt.

Du skal have mange tak Allan.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Min Lupo 3L er OBE (motorstyringsprogrammet lavet om, intet synligt) tunet hos landberg.dk fra standard 61 til godt 80 heste. Den går meget bedre, længere på literen, med samme hastighed og har kørt problemfrit med det fra en km. stand på 200k km til 275k km og fortsætter bare.
Blev synet med ug med slang på tallene i udstødningen.
Synsmanden "kiggede" lidt da jeg nævnte den var tunet. EFTER jeg havde fået den godkendt. "det havde han ikke set eller hørt", sagde han med et skævt smil"
Der er kommet meget mere skub i den, hurtigere til at overhale osv. og snyder nemt unge klør der får noget at tænke over.
Ha ha cln ja det sidste er også lidt det jeg har i tankerne, at snyde de unge i deres smarte biler når de ser sådan en lille vogn der hurtig her forbi dem.
Jeg tænker meget over det med økonomien det vil være dejligt hvis min kan køre lidt længer på literen, jeg har snakket med en som også har en clio og han køre mellem 25 og 27 km/l det er jo flot.
Mange tak for dit svar og forsat held og lykke med din Lupo3L.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis