hvilken grundfoss cirkulationspumpe?

Hvilken cirkulationspumpe skal jeg købe?

alpha2 25-40 eller 25-60? som jeg forstår det angiver det sidste tal løftehøjden i decimeter, mit hus er et plan med kælder, pumpen sidder i kælderen, så burde 25-40 vel være tilstrækkelig? 
eller er der noget jeg misser, men omvendt er der er kun et par hundrede kroner i forskel.

på forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
25-40 er rigeligt.

Har selv 25-40 og den løfter fra kælder til 1.sal...

Til et alm. paracelhus er 25-40 rigeligt. hvad den kan løfte i højde er sådanset ikke vigtigt på den måde, for det vand der bliver pumpet op kommer jo samtidigt ned igan samtidigt i den anden ende så det kræver sådanset ingen kræfter, mere hvor meget forbrug der er der tæller så der er tryk på på alle radiatorer , ved ikke om jeg har forklaret mig godt nok
25-40 er vist den størrelse der bruges i størstedelen af de danske parcelhuse (Hvadenten det er UPS, UPE, Alpha, Alpha2 etc). Jeg er enig med de andre i at den burde være fin til at klare jobbet hos dig.

Læs iøvrigt mere om Alpha2 på http://www.energyproject.com/ - såfremt du vil vide mere om netop dén pumpe.

 Check min opskriftsside

Tak for de gode præcise svar, den nye pumpe er monteret, og snurrer lystigt -men energibesparende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis