Hjemmelavet badekar

Hej, vi vil gerne have et kvadratisk badekar -hvilket ikke er til at finde nogen steder?! Derfor overvejer vi selv at bygge/lave et, men hvilken metode er at foretrække?
Vi har selv overvejet glasfiber og beton? også fordi vi ikke vil have et mosaikbadekar. Det er meningen karet skal være nede i gulvet.

Håber nogen kan hjælpe :)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja... BAre husk på isolering. Beton har nemlig en tendens til at holde godt på varme (Eller kulde hvis det er koldt). Søg evt. på tidligere tråde vedr. hjemmelavede/indstøbte badekar
Twist - Tja.. har kigget på trådende men der er sku ikke så meget at komme efter, der bliver stillet spørgsmål men syntes ikke rigtigt man får en afklaring på hvad der fungerer. Har også søgt på udenlandske sider men der er ikke meget at finde - desværre!

Hej

Tag fat i BN produkter de laver alt i glasfiber snak med Bose han kan muligvis hjælpe dig.

De laver flot arbejde og i mange forskellige farver.

CB

 

 

Clausbh - tak for dit råd, men det var også også for at spare lidt penge vi overvejede det, tror det bliver rimelig dyrt at få det specielfremstillet.
Glasfiber er lidt mere avanceret at arbejde med, men fungerer ellers godt. Uanset hvad du vælger SKAL du dog sikre dig min. 50mm isolering hele vejen rundt, mere er bedre, men for meget kan naturligvis give problemer under konstruktionen. Overvej evt. et dysesystem med elektrisk opvarmning, da det er lidt hurtigere end at blive ved med at hælde varmt vand på. Men så er man næsten ovre i noget spa agtigt noget som er hulens tungt at servicere hvis man graver det ned. Så vælger du den løsning kan jeg VARMT anbefale at flytte alle servicerbare funktioner til den ene side af karet (Eller købe et hvor de er der i forvejen), og lave en lille servicelem, eller evt. flytte delene ind i et lille skab ved siden af karet. Sørg dog for at der er mulighed for at løfte karet hvis det skulle blive nødvendigt.
Holder du dig til en decederet "kar" løsning så må du jo leve med følgerne af at den kolde jord/beton rundt om karet afkøler det en del hurtigere end luften vil gøre i et fritstående kar.

Nu ved jeg godt at du ikke lige bor i nærheden, men spahouse.dk der har jeg selv købt mit kar. De er ikke voldsomt dyre, er til at tale med (også om prisen), pg de HAR altså firkantede indbygnings spa'er. Eks. denne her:
http://www.spahouse.dk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_3_31&products_id=214
Men indbygningskar ER altså ikke gratis, så det kan da godt være at du kan lave noget billigere, men bare se på hvad du får med for pengene, plus du skal ikke røre en finger ud over at tilslutte vand og el.
Annonce
Hej.

Tak for råd og link begge to, må jeg hellere kigge lidt nærmere på! :)
Jeg fandt på et tidspunkt et link til et tysk byggemarked (Kan se du er fra Sønderborg) De havde et udvalg af badekar som man troede var løjen. Både runde, kvadratiske lange og korte. Og det var rigtig billigt. Jeg bor desværre selv i Helsingør så det er ikke lige for mig at drøne ned over grænsen. Jeg kan desværre ikke huske hverken link eller navn men er sikker på du kan finde det her eller hvis du søger lidt på nettet. (Hvis du finder linket må du gerne ligge det op her :-))

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis