Gulvshunt

Hejsa

Jeg skal til at finde mig en shunt.
Jeg har samlet alle rørene i bunden af et køkkenskab og nå skal jeg så finde en shunt der er så lille i bredden af den kan være i et 40cm skab.

Jeg har vel ca 35cm til rådighed i bredden til mine 4 kredse

Hvilke shunts er opbygget så de fysisk kan være der?

Mine rør er 16mm så det skal manifold self. passe til og så skal shunten være med trådløs styring.

Hvor skal jeg starte med at lede og hvad kan anbefales?

Mvh
Kasper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ganske alm. shunt hvor du vinkler fordelerne ud så de går udaf i skabet, med hensyn til 16mm koblinger , er det normalt ikke standart størrelser, medmindre det er alupex du har trukket gulvvarmen i , men måske du kan bruge alupexkoblinger til alm. pexrør ?? ikke noget jeg har erfaring med.
Men held og lykke og rigtig god arbejdslyst med at montere det i et 40 skab (ikke meget plads til hænderne og værktøjet)
Ja den havde jeg ikke lige overvejet, men bare lige at vinkle den ud engang, men der heller ikke voldsomt meget plads da det er et overskab der står på sokkel, men det skal nu nok kunne lade sig gøre

Grunden til det er 16mm slanger er at det er lagt i fræste spånplader fra DLH og lagt med deres 16x2mm slange, som i øvrigt er gabotherm. Roth kan levere 16mm pex fittings med 3/4" gevind som vel også er det mest anvendte på manifold eller tager jeg fejl?

Det skal nok blive sjovt at komme derind med værktøj, men det var faktisk det eneste sted jeg lige synes var praktisk muligt.

Alle slanger er trukket frem osv, men har du noget indtryk af hvad det evt skulle koste at få en vvs ud og koble det til?
Det kan hurtigt komme op på 1000- 1500 , det det jo som sagt er lidt sparsomt med pladsen, Ved godt at de sender 16 mm pex med ud til deres systemer, men normalt er det 15mm eller 20mm pex, der er mest brugt herhjemme, 16mm er mig bekendt mere brugt i tyskland.
- Ville det ikke have været lidt smarter at finde shunten før du trak dine rør ?

Mvh

<p>Peter Madsen</p>

Jo, men jeg var ikke så privilegeret at jeg lige havde 500000 til min ombygning stående på kontoen så jeg skubbede det jeg kunne umiddelbart kunne vente lidt med og sådan en fætter koster jo hurtigt 10klik af de skarpe.

Det er muligt det ikke virker logisk, men jeg var nød til prioritere mine indkøb.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis