Seat....Støj i undervogn......

Hej har en Seat Ibiza 1.6 som lige er begyndt at lave en underlig lyd lige under førersædet når jeg starter i 1 gear. Det er svært at beskrive en lyd, men det er en knurrende lyd som fremkommer nar man starter lidt frisk. Der er ikke noget i 2-3-4 og 5 gear , har aldrig hørt sådan en lyd før.  Jeg tror ikke det er gearkassen alligevel, den er jo ikke under gearstangen, jeg mener ikke der er noget der bevæger sig der,  det er jo kat. Og udstødning, nogen der har et bud? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Jeg har haft en Ibiza 1.4 16V fra 2001, hvor jeg også hørte en skurrende lyd i 1. og 2. gear. Det var i mit tilfælde nogle lejer gearkassen den var gal med, og det var en meget bekostelig affære at få ordnet. Omkring 12.000 på et autoriseret SEAT værksted, så vidt jeg husker. (Det er 1½ år siden)

Jeg håber du har mere held med dig end jeg havde. Faktisk synes jeg at min Ibiza blev alt for dyr i reparationer - væsentligt dyrere end jeg havde forestillet mig, på en dengang 5-6 år gammel bil.

 Check min opskriftsside

Hej.

 Det kan være din trækaksel der er slidt. Så vil den skure rundt i navet.

Hej Ims.

Den tanke har jeg også haft , det plejer jeg at tjekke når jeg køber bil,
man plejer at mærke sluppet i en trækaksel når den er slidt,  og der er
tilsyneladene ingen unormal slup, men muligheden er der, men tak for svaret.

hej

prøv at chekke dinne bagerste bærearms bøsninger iforhjuls ophænget  eller dit bagerste motor op hæng

 

eksmek

Hej Eksmek.
Endnu et godt bud, man mangler ligesom en grav så man kan tage en kikker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis