Vandfilter til køleskab

Jeg har et amerikaner køleskab fra Samsung. I køleskabet sidder der et vandfilter, som skal skiftes være halve år. Jeg synes at have hørt, at det ikke er nødvendigt at bruge i Danmark. Er det korrekt?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Mr Calle den 05-10-2008 16:23
Jeg har et amerikaner køleskab fra Samsung. I køleskabet sidder der et vandfilter, som skal skiftes være halve år. Jeg synes at have hørt, at det ikke er nødvendigt at bruge i Danmark. Er det korrekt?

Det er jo et spøgsmål om hvordan vand kvaliteten er der hvor du bor, hvis der er den mindste smule okker eller jern i vandet skal du have filter på, for det sætter sig i rørene ved fryse aregatet.

V.h.  Håndværkeren
Ja det finder du ud af ved at gå til det lokale vandværk/Komunen. De har oplysninger om indholdet af andet end vand i vandet.
Ok, tak for det

Det er ikke tilladt med vandfilter før drikkevand i Danmark (Bakteriebombe).

Samsung har en VA-Godkendelse på betingelse af at filteret ikke anvendes,

prøv at sætte google til at søge på : VA 3.54/18005

eller gå ind på www.etadanmark.dk.

Hvis dit filter er monteret inde i skabet, kan du købe en vandfilter erstatningsprop

til 179 kr. hos www.nettoparts.dk.

Hvis filteret er monteret på slangen,

kan du købe en ny slange hos dem.

Annonce
Skrevet af Vandværket den 19-03-2009 12:48

Det er ikke tilladt med vandfilter før drikkevand i Danmark (Bakteriebombe).

Det ville da ellers være rart med en bedre forklaring ! Jeg får vand fra egen boring og har både et stort sandfilter ca, 300 l. og et bomulds filter efterfølgende før jeg får det op i mine vandhaner, det kan dog stadig ikke drikkes før det er kogt da der er meget okker i og det smager grimt.

Søgte på vandfilter og faldt over denne gamle tråd

Plejer ellers ikke at kommentere i så gamle tråde - men:

Det med bakteriebomben i amerikanerskabe er rigtigt - forestil dig at du ikke tapper vand i et par dage og et måske beskidt vandfilter er fyldt med vand - det næste du så tapper er det, der har siddet i vandfilteret i flere dage - gæt selv videre

Jeg har også et amerikanerskab - også Samsung og vandfilteret er ikke sat i af samme grund - og fordi det er ulovligt i Danmark.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg så for et par år siden en engelsk udsendelse om de "amerikaner" køleskabe med ismaskiner, hvor det var samme problem.
Så isterningenerne var de rene små bakterie bomber, fordi generelt blev de (maskinen) for dårligt ren gjort og "stillestående vand" giver grobund for en bakterie suppe af format, også selvom de er frosne

Så udtrykket: "kommer lige en klat i drinken" giver pludselig ny betydning     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 06 jun 2014 17:21
"stillestående vand" giver grobund for en bakterie suppe af format, også selvom de er frosne

Ja, vi laver isterninger til et stykke tid - stopper for ismaskinen - og starter den igen når " iskassen " er tom. Så kan der aldrig ligge flere måneder gamle isterninger i - men man burde nok gøre det dagligt. Det går nu rimeligt hurtigt at få den tømt i denne dejlige varme tid

Og - hvad gør I egentligt med isterningsbakken eller isposerne i fryseren - de bliver ret gamle

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 06 jun 2014 17:57
Og - hvad gør I egentligt med isterningsbakken eller isposerne i fryseren - de bliver ret gamle
Tjaa du har ret, jeg har ind til flere gange smidt en håndfuld isterning poser ud fordi man ikke lige kan huske hvor gamle de er, og vupti så er der gået et år... så nu er vi begyndt at skrive dato på dem 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis