Vandfilter til køleskab

Jeg har et amerikaner køleskab fra Samsung. I køleskabet sidder der et vandfilter, som skal skiftes være halve år. Jeg synes at have hørt, at det ikke er nødvendigt at bruge i Danmark. Er det korrekt?
Jeg har et amerikaner køleskab fra Samsung. I... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du fylder rent vand i isterningsposen, er det samme vand der bliver tøet op, så der er ingen grund til, at smide poserne ud fordi man ikke kan huse hvor gamle de er

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Jeg hopper lige med på debatten her. Jeg sad nemlig og ledte efter nogle reservedele for at tjekke priser, og der stod i bunden, at lige præcis amerikaner køleskabe er mere udsatte (læs inde på http://www.repart.dk/Vandfilter.aspx ) også i forhold til isterninger, som der bliver nævnt. Så vi har følger fremover rådet om hvert halve år.

Det er ikke tilladt med vandfilter før drikkevand i Danmark. Prøv at læse lidt længere oppe i tråden.

Det stod også i brugsanvisningen på mit Samsung amerikanerskab da jeg købte det. Så det har jeg pillet af, så bliver det ikke til en bakteriebombe hvis der står vand i det for længe. Jeg har fået fortalt at det er fordi vi ikke bruger klor i vandet i danmark - så der er fri adgang for bakterier.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ifølge Samsung skal man i nordiske lande ikke anvende det medfølgende vandfilter

Der er ikke installeret et vandfilter I vores produkter fra starten og I de Nordiske lande er vandfilter kun nødvendigt hvis du anvender egen brønd eller vandforsyning.

http://www.samsung.com/dk/support/skp/faq/1108027


 

Jeg har et Samsung, har taget filteret væk for lang tid siden. Alligevel har vandet nu fået en meget mærkelig smag. Det er uden isterninger.

Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre ? 




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis