båd til nybegyndere

Vi overvejer at prøve at købe en båd i stedet for campingvogn, og har kigget lidt rundt i et halvt års tid

Vi vil meget gerne have råd, og vejledning inden køb af noget som helst, og det er også stadig kun et samtale emne og lidt kiggeri...

Budget snakker vi 120-150.000 kr og skal være sejlklar eller så godt som

Jeg er god med hænderne og kan lave stort set alt selv...

Af krav har vi at det skal være en fiberbåd. Vi skal kunne bo/leve i den (2 personer) i en uge eller 2 ad gangen. Ikke speedbåd...

Maskinen skal være en diesel (Altså ikke noget med v8 og alt muligt andet vildt forslugende) Skal kunne skyde en moderat hastighed så man også kommer fremad i modstrøm men skal ikke være en racer. Altså et vist spil mellem økonomi og ydelse.

Den kommer kun til at sejle i limfjorden.

Ikke stikke for dybt...

Vi har kigget lidt på Albin 25 fods, Ancas Queen 24 fods, coronet 24 cabin delux...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke priserne, men LM laver også både hvor "beboelse" er højt på listen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Albinen er en rummelig familiebåd, som du kan læse en del om på albinos hjemeside. Ancas'en ser i mine øjne noget bedaget ud og har jo Zdrev , så en vis fart skal der til for at holde en kurs. Evigtunge Coronet er en virkelig kvalitetsbåd, som mest fås, som benzindrevet med et kraftigt forbrug. Også med Zdrev. Men der er jo også andre Mörbass, Safir, IW 25 med flere listen er lang.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvad med en Luna 26. De kan fåes til en moderat pris, og der er ihvertfald plads. Da jeg/vi skulle have ny båd, ville jeg have en Lm 24, som jo ligger på ca. 150.000. Men min bedre halvdel blev ved med at snakke om en Luna, så til sidst måtte jeg ( for fredens skyld ) se på en sådan. DA blev jeg solgt. Købte vores i 2002 for 110.000 med rig og hele pivetøjet
Finn Gevind

PS. Vores er ikke til salg
har en Luna 26 ikke mast? det er jeg ikke lige så interesseret i :)

Jeg havde en Norsk Snekke i nogle år - skøn båd som vil kunne opfylde de behov du søger indfriet.

Se på Bådinfo

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Annonce
Luna båden blev oprindeligt konstrueret som ren motorbåd. Der er mange der ikke har mast på, men bare en lille motorbådsmast på.
Mvh Finn Gevind
Winga 25 og Myra 25 er også en overvejelse værd i det prisleje. Begge har agterkahyt, noget vi er enormt glade for, også når vi kun er to afsted, da den kan rumme alt det skrammel, vi slæber rundt med (grill, foldecykler, tøj, redningsveste m.v.)

Albin'en kan godt være drilsk ved havnemanøvrer i sidevind p.g.a. det høje fribord og overbygningen kombineret med den ringe dybgang (60 cm) og den bakker som en beruset elgtyr i brunst , men er ellers rimelig nem. Dog noget levende ved bølger fra siden .

Vær obs på at motordele til den originale Albin AD 21 diesel er svære at finde og koster spidsen af et bruttonationalprodukt. Heldigvis er mange af dem udstyret med Volvo Penta ('73 og fremefter) eller senere udskiftet til noget mere gængs.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis