manglende svar på indlæg

jeg har lige kigget i rubrikken ubesvarede indlæg, og der er godtnok mange!
ja der er jo en del af dem der ikke lige er til at svare på, men der må da være
nogen der kan svare på nogle af spørgsmålene,samtidigt er der mange spørgere
der "glemmer" at svare når de har fået gode råd.
hvad mener I , kan vi ikke gøre det bedre?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har helt ret, men du giver også selv en del af svaret. Det er ikke alt f.eks. jeg kan svare på! :)

Nogle gange har jeg også holdt mig tilbage for at svare, når jeg kun har noget "negativt" at svare, som f.eks. til ham, der spørger på at ændre et 1-strengs centralvarmeanlæg til 2-strengs. Jeg kan kun sige, at hele baduljen skal bygges totalt om, hvilket må være nedslående at få at vide, og jeg håber da på, at en og anden, har en snild løsning! :-)

Ligeledes orker jeg måske heller ikke svare på spørgsmål, som har været oppe og vende mange gange før, hvor det er tydeligt, at spørgeren ikke har været igang med at søge.

Der går jo også en del tid med at svare og måske lige søge på lidt eksakt viden eller måske billeder inden svaret fyres af.

Når jeg selv har spurgt om dette eller hint, synes jeg at svarfrekvensen har været herlig høj.

Med venlig hilsen
ktm

jeg ved ikke om søgefunktionen her på sitet er oppe og kører igen, men jeg har da måtte opgive at bruge den efter der er kommet nye koder på siden.
Men ja, når man ser det samme spørgsmål stillet for 6. gang gider man ikke mere. Værst er det dog i knallert (mc) delen. hvor mange indlæg bare hedder "Hjælp"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er et godt punkt du sætter fokus på "Rolias". I starten brugte jeg meget tid på at søge rimelige svar til dem der ikke fik svar fra andre, ved at læse om emnet, søge på nettet osv. men måtte selvfølgeligt stoppe, da siden blev mere omfangsrig.

Der er nogen der ikke tænker på at søge, da de "lige" skal have et svar her og nu, og det kræver da også tid at søge (også da funktionen var bedre end nu), for det er nemmere at spørge så det må være ok, at et spørgsmål er ubesvaret, hvis svaret kan findes via søgning her.

Det kunne være smart, hvis man havde en knap, der aut. lagde et svar ind der viste søgefunktionen åben, så spørgeren fik et hint om at bruge den, men tiden er vist ikke til det lige nu, hvor jeg ved AllanE bruger meget tid på at få andet til at virke bedre.

Endelig skal jeg da også nævne, at et spørgsmål stillet lørdag/søndag nemt bliver tromlet ned mandag, der er den største dag hver uge på LDS. Der går ikke lang tid om mandagen før spørgsmålet er forvist til side 2, og så er der nok flere der slet ikke ser det.

Mvh. JørgenE
Jeg ser det ikke, som et problem at der ikke svares på indlæg, mange er så dårligt formuleret at, de er umulige at svare på, og nogle er så specielle at, der ikke er nogen med kendskab til emnet. Personligt synes jeg at, de mange svar, som slet ikke er svar, nærmere et " her er jeg, se mig " er lidt træls. .Ligeledes kunne man anføre at, hvis der er flere enslydende svar på en tråd, så er der jo ingen grund til at fortsætte, hvis man ikke har nyt at tilføje. Der efterlyses også tit en respons fra den oprindelige trådstarter, hvilket vel også er rimeligt nok, men man kunne jo tænke sig at, spørgeren kan se at, svaret bare er et citat et eller andet sted fra, og svareren faktisk ikke aner noget om emnet, der er altså ikke tale om erfaring i emnet, men erfaring i brug af internettet. Der er 2 indgange til både, er kunne man man jo dele op i både idet ene teknik i det andet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg syntes man skal passe på ikke at diskriminere ordblinde og andre der ikke kan formulerer sig. Vi har alle formuleret os uheldigt her. Der burde ikke være noget der hed dumme spørgsmål, men kun dumme svar.
Jeg ser også lav-det-selv.dk som et debatforum hvor man skriver om ideer og muligheder, og ikke mindst - hvis jeg skulle gøre det så ville jeg gøre sådan og sådan.
Her er heldigvis mange med faglig viden og en lang livserfaring som andre kan høste af. Men der er også de opfindsomme, nytænkende og innovative personer der drejer ting lidt rundt.

Noget der for en kan være den simpleste ting i verden, kan for andre være "fagre nye verden"

Typisk er det "nye" folk der bare spørger om noget der for andre kan være åbenlyst - og man kan godt være uheldig at søge på nettet med de forkerte ord og så få 1.000.000 mulige link. Typisk så står LDS som de øverste og så havner man her.

Jeg kunne godt tænke mig at vi selv kunne vælge, hvis vi ville have flere tråde på de enkelte sider.

Svendborg

Annonce
Kridhvid udstødning = Smadret toppakning (Eller Hvad?) dette spørgsmål blev besvaret, men selv efter flere indlæg vides det ikke hvilken motortype . Jeg er ikke ude efter stavefejl, men en forklaring, gerne med disse.
Hvad angår hentning fra nettet, så ville jeg mene at, et link var bedre, så kunne det ses i sammenhæng.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
helt enig ... det er toppe af dovenskab.. og dem er der desværre mange af..

Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis