Motorolie m.m.

Hejsa

Er der nogen af jer der har erfaring eller ris/ros om at bruge flg. til gamle biler:
Motorolie 0W/40 eller blot 10W/40?
Tændrør med 4 elektroder (tror jeg det hedder) fremfor normalt en? (Elektrode - der hvor gnisten springer)

Bilen er en gl. Saab 900 '84

Fordelen skulle naturligvis være bedre kørsel og skåne motor.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For et par numre siden i Vmax testede de et nyt tændrør på en Golf 4 (husker ikke mortor mv).
De målte den til at den fik 1 hk mere pga de tændrør. Istedet for fire elektroder, mener jeg der var en ring i stedet...

Disse 2 tændrør har også 4 elektroder:
* Champion EON
* Bosch Super 4

-Torben
Hov... Glemte lige noget vigtigt....:
Det tændrør de testedehed 'Halo'

-Torben
Jeg mener at 10/40 olie er alt rigeligt.
Den har jo sandsyneligvis gået mange kilometer. Det eneste du får ud af at bruge 0/40 eller 0/30 er et større olieforbrug.
Så det mener jeg ikke kan betale sig.

Mvh. Jens Andersen
Til en bil som din, kan du roligt bruge 10w/40 motorolie. Det eneste du skal være opmærksom på, er at denne begynder at fryse ved ca. -19 grader C. Men hvor ofte har vi det i DK?
Med hensyn til tændrør, så er det min erfaring, at rør med multielektroder kan have den modsatte virkning på ældre biler. Et arbejde med en volvo på rullefelt viste 4 hk. mindre ved multirør og letløbsolie! Det passer åbenbart bare ikke til den type motorer, der jo er en helt anden konstruktion end en 1,3 liters GTI....

ebve
Tak for jeres indspark...

Det er jo et dejligt forum hvor man nemt kan få indspark fra andre, der måtte kende til ens ideer/spørgsmål.

Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis