hvor meget gearolie der skal i min puch maxi k ..

altså har lige skilt blokken ad , så der skal jo nyt olie´i nu , hvor meget ??

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har samlet motoren og sat den på igen, skruer du påfyldningsskruen af. der skal på til det løber over. Det billigste olie er automat gear olie godkendt til mercedes benz.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM den 04-10-2008 18:23
Når du har samlet motoren og sat den på igen, skruer du påfyldningsskruen af. der skal på til det løber over. Det billigste olie er automat gear olie godkendt til mercedes benz.


Og når olien så bliver varm, udvides den med sprængte pakninger til følge. Så syntes du selv det var et godt råd ???
mener i grunden det er 250 ml der skal i?


 

Skrevet af Håndværkeren den 11-10-2008 10:38
Skrevet af FWM den 04-10-2008 18:23
Når du har samlet motoren og sat den på igen, skruer du påfyldningsskruen af. der skal på til det løber over. Det billigste olie er automat gear olie godkendt til mercedes benz.


Og når olien så bliver varm, udvides den med sprængte pakninger til følge. Så syntes du selv det var et godt råd ???


Ja det er den korekte mængte.
Påfyldningshullet sidder nede på siden, og er samtidig max mærke.
Det skal nok passe at der er ca 250 ml. olie på.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce

Nu har jeg været inde og se i tekniske data for puch maxi 1K/KL og 1P samt 2 gear.

Olietype: Sommer SAE 40/50.

                Vinter SAE 30.

 

Mængte: 0,60 Liter.

 

Hos cykel og knallert forhandler er der (eller var i starten af 90erne) nogle flasker der passede i indhold til maxi. Den olie svarrede til den jeg tidligere har oplyst, og den kan bruger hele året.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nu har jeg været inde og se i tekniske data for puch maxi 1K/KL og 1P samt 2 gear.

Olietype: Sommer SAE 40/50.

                Vinter SAE 30.

 

Mængte: 0,60 Liter.

 

Hos cykel og knallert forhandler er der (eller var i starten af 90erne) nogle flasker der passede i indhold til maxi. Den olie svarrede til den jeg tidligere har oplyst, og den kan bruges hele året.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nåh ja så er det jo noget andet snak. Men jeg ved at på mange gearkasser sidder der sådan et oliestands hul hvor den overskydende olie skal komme ud af når du fylder på. men det duer bare ikke at regne med det, for stopper du først med at fylde olie på når olien kommer ud af hullet er der allerede for meget olie på.
Det var da alletiders ide du fik der Jan, så kan alle de maxier o.l. smutte der over.
Jeg startede selv med en Puch da jeg var 16, det er nu 41 år siden, dengang var det en stor hvid puch scooter med tre gear.
Men den bedste knallert jeg har haft var en Suzuki Samurai, den nåede jeg at køre 35000 Km. på inden for 4 år.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis