Hvilke brædder til gulv i skur?


Hej,

Hvilke billige høvlede brædder kan jeg bruge som gulv i mit nye skur? Strøerne ligger med 55 cm afstand.

Og hvis det er muligt - kom meget gerne til forslag hvor de kan købes på midt- eller sydsjælland :)...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville bruge vandfast krydsfiner, det er mere formstabilt,høvlede brædder vil sikkert arbejde for meget når det ligger i et skur

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg kan godt se pointen Rolias, men nu spørger manden om brædder !
Og jeg ville ikke gå under 32 mm. tykkelse og så vil jeg bruge lærk det har en større styrke og slår sig knapt så meget. Du kan bruge terasse brædder der er profilerede på bagsiden, så slår de sig stort set ikke.
hvorfor ikke bare smide en gang teak på i skuret, det er også pænt..

jeg har en 1 sal med massive fyr planker du kan få dem hvis du selv kommer og brækker dem op.
ellers skal du bare finde nogen med et restparti det kan du som regel få til en rimelig pris. tykkelsen skal nok være min 20 mm
32x132 terassebrædder i trykimpr. fyr er min anbefaling. Fås til ca.12-13 kr. pr. m. Jeg har i sommers måttet udskifte mit rækværk lavet i lærk pga råd i bunden selvom brædderne har været både dyppet i olie og malet flere gange. De var 5-6 år gamle. Jeg har et andet stakit lavet i alm. trykimpr. fyr der er  over 12 år gammel - det er kun malet halvt så mange gange og det er stadig helt frisk.
Det billigste gulv fåes i lavpristræ i køge, hvis du vil have planker. Men de skal ligges når der er den højeste luftfugtighed.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Det er nok bedst at bruge brædder med fer og not.
Med passende afstand mellem strøer kunne du måske bruge såkaldte rupløjede tagbrædder.
Det er vist det billigste man kan få nye brædder, hvis de skal være med not og fer.
De er altså kun høvlede på den ene side. Men den vender du selvfølgelig opad.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hmm, fåes de billigere end disse.

http://www.lavpristrae.dk/fyrtræsgulv-30x180-p-240.html

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jada,

Hos Knud Larsens Tømmerhandel fås de til under en hund pr. kvadratmeter.

Iøvrigt har jeg gjort en del gode handler her.

Flinke mennesker, nede på gulvet, ved hvad de taler om.
(I modsætning til visse byggemarkeder.)

Test: Spørg f.eks. ekspedienten, hvor de har sternsøm i aluminium.

http://www.byggecenter.dk/?page=18&category_id=76&sub_category_id=108


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hvorfor ikke testen "små blå mæ æ hue i e ann enn"
Apropos, så kunne man i "de gode gamle dage" kende en sadelmager/møbelpolstrer på, at han var sort/blå inde i munden.
Fordi han puttede en håndfuld små blå søm i munden, og behændigt vendte dem med tungen, så han hurtigt kunne snuppe et når han behøvede det, og samtidig have begge hænder fri.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også