Tandremsskift, VW TDI

Hej

Tiden nærmer sig for at vores Golf 2.0 TDI fra 2004 skal have tandremsskift. (Dvs. 120.000 km).

Er der nogen der har erfaringer med priser på en sådan omgang på en VW dieselbil? Er der noget i vejen for at bruge et ikke-vw værksted til det, og er der nogen der kan anbefale et billigt med godt sted i midtjylland?

Mvh Allan

 Check min opskriftsside

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige syd for grænsen er det vist billigere.
Der er en her, der lige har været der nede http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=5433
Jeg har skiftet på en Lupo 3L der jo også er diesel. Der er absolut INTET hemmeligt i det. Absolut intet, husk at skifte vandpumpe, medløberhjul osv. ved samme lejlighed. Der er ikke meget ved at remmen holder men vandpumpen sætter sig.
Midtjylland, kender ikke lige, men kommer du til Aalborg kunne gearteknik.dk være et sted hvor "man/I/vi" får god gammeldags service til en betalelig pris. Intet hurlumhej.
Jeg er sikker at du kan få skiftet tandremmen lige så godt ved en "ikke autoriseret" Du må måske finde dig i at betale lidt mindre.
Tandrem skift koster typisk omkring 6000kr sidst jeg forhørte mig, Jeg synes det er grotesk for meget så jeg gør det selv nu.
Det tager mig en weekend, det er et træls arbejde når man ikke har de optimale forhold, men 6000kr for en weekends hjemmearbejde synes jeg er godt betalt.
Tak for Jeres svar.

Mine mekaniker-evner rækker ikke langt nok til at jeg selv kan foretage tandremsskiftet. Jeg har bestilt tid til serviceeftersyn med tandremsskift på fredag, hos et ikke-VW værksted, som jeg tidligere har haft fine erfaringer med. Deres timepris er vist også rimelig fair.

Tidligere overvejede jeg seriøst en tur til Tyskland, men hvis jeg medregner brændstof og en tabt arbejdsdag, så bliver det ikke aktuelt i denne omgang.

Jeg skal nok lige huske at oplyse min pris, så andre interesserede har noget at sammenligne priser med.

 Check min opskriftsside

Resultatet blev at det ialt kostede ~7300,- for skift af tandrem + vandpumpe, samt normalt serviceeftersyn, hos det lokale autoværksted. (Og så blev jeg endda fragtet til og fra arbejde af en af deres medarbejdere!)

Det er vist ikke så tosset endda - og samlet set ville jeg næppe kunne gøre det billigere ved at tage turen til Tyskland (diesel + tabt arbejdsdag).

 Check min opskriftsside

Annonce
Jeg fik skiftet tandrem på min vw passat 1.9 tdi årgang 2000 og fik samtidigt udført stort service eftersyn og et par andre småting for 7100 kr på et aut vw værksted. fik samtidigt en lånebil med i prisen :-)
onkel hoyer har en lille guide her :

http://www.media.thg.dk/DAT/files/ha-monteringstips.pdf#page=11

kæde strammeren ville jeg nok også skifte foruden medløberen som er nævnt .
Havde for 5 par år siden en mondeo 1,6 i fra 1999, da den skulle havde ny rem, ringede jeg til ford og de gav mig en pris på 5400+moms, dette mente jeg kunne gøres billiger, så fandt et værksted i gladsaxe og prisen, med remskift, strammer medløberhjul og nye tændrør blev 1800 med moms, så det var fandens til forskeld.
jeg har lige fået det foretaget i flensborg men de tager 92,5 euro i timen.
havde en transporter T5 fra 97 2,5tdi den har 2 remme og fromten skal afmonteres dvs kofanger torpedoplade køler osv dieselpumpen blev efterfølgende justeret. total pris ca 5600 hos joensen på resenvej i skive.
men ellers kan jeg da grave en megger op til dig afh hvor du kommer fra

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis