Styringsenhed til gasfyr Vitodens 300

Jeg har et ellers udmærket gasfyr type Vitodens 300 med udeføler. Den har imidlertid en irriterende fejl med 3-4 års mellemrum.
Den styreenhed, som sidder på pumpen til radiatorerne får nøkker og så skal det hele skiftes inkl. en ny WILO-pumpe type VIHU\6 BUS\70 BUS med regulerbart
omdrejningstal - så jeg har et par virkeligt fine nye cirkulationspumper liggende.Det kan efter VVS-firmaets udsagn ikke lade sig gøre at købe styreenheden separat selvom det garanteret bare er en lille dims heri, som skal skiftes ud heri.

Er der nogen derude med erfaringer eller gode råd eller som mangler en spritny
cirkulationspumpe ??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har haft samme fejl. i pumpens styring sidder der tre elektrolyt kondensatorer, to på 22uF og en på 100uF. Dem har jeg skiftet og nu kører pumpen igen.

Jeg fandt løsningen på en Tysk hjemmeside og det ser ud til at der er en del der har oplevet dette.
Prøv evt. at se dette link:
http://www.haustechnikdialog.de/Forum/Default.aspx?t=70439&headline=Viessmann+WB3+Vitodens+300+Heizkreispumpe+defekt

Venlig Hilsen Ivan
Hej Skelhandy,

Hvis du ser dette ... så kunne jeg godt være interesseret i din cirkulationspumpe. Ring på treogtyve, treogtredivie, halvfjers, ti ... jeg bor i Jyllinge, Nord for Roskilde.

Jeg har selv Vitodens 300 ... har egentlig ikke oplevet så mange problemer ... andet end hvis strømmen bliver afbrudt eller HFI-relæet slår fra - så ødelægger det som regel printet (indstikskortet). Det er sket 3-4 gange over de sidste 8 år.

Venlig hilsen

Niels (NEA1711)

NEA1711

Med forberedelse og flid - er selvgjort som regel bedre end velgjort.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis