byggetilladelse fra teknisk forvaltning...

Hej.

Er der nogen som ved om man skal have godkendelse fra teknisk forvaltning hvis man skal lave badeværelse om?

Bøgen
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan se mere her:

http://www.ebst.dk/byggetilladelse

Og her: http://www.boligejer.dk/byggetilladelse-anmeldelse

(Uddrag fra ovenstående link)

Byggeprojekter, der ikke kræver godkendelse af kommunen
Næsten alle ændringer, som foretages inden for husets eksisterende vægge, herunder etablering af nyt badeværelse og køkken, flytning af vægge og andet som ikke indebærer en udvidelse af det beboede areal.
Så nej du skal ikke have en tilladelse, hvis du ved at bygge badeværelset om ikke udvider boligarealet.
Men ud fra dit postnummer at dømme er der en god chance for at du bor i lejlighed. I så tilfælde skal du nok lige vende projektet med bestyrelsen for din boligblok, da man for lejligheder ofte kræver en seperat godkendelse af byggeprojekter i foreningens fundsats. Dette for at sikre at dit projekt ikke går ud over dine naboer.

Bor du i hus. Så gå bare igang.... Held og lykke, jeg har selv badeværelse #3 jeg skal ordne en gang inden jul (forhåbentligt)
Såfremt du IKKE er på offentlig kloak skal du anmelde byggeriet til kommunen. Hermed ikke sagt at det er ok hvis du er på off. kloak. Idet du ændre dine afløbsforhold (bygger badeværelse om i dette tilfælde) skal du ansøge om spildevandstilladelse.

 

 

 

Har du nogle link til steder, der beskriver noget mere om dette?
@mulle: Hvis manden nu ikke laver ny kloak, men bare nye gulve/vægge eller andet, så bliver der jo ikke lavet om på kloakeringen, og dermed skal man ikke have tinglyst de nye kloakeringsforhold. Du skal mig bekendt kun have lavet en tinglysning hvis du fjerner, tilføjer eller flytter afløb i din installation.
Annonce
Det rent byggetekniske skal jeg ikke kloge i. Dog vil jeg vælge og forhøre mig om det alligevel, idet der er foreligger afløbsnormer, regler for opbygning af vådrum der skal overholdes.

Med hensyn til lovgivning på mit indlæg så henviser jeg til hvis du fx har hus på landet og ikke er på offentlig kloak, siger lovgivningen flg.:

§ 2. Når et spildevandsanlæg eller forhold, der har indflydelse på et spildevandsanlæg, ændres væsentligt, herunder når et spildevandsanlæg flyttes eller omlægges, kræves fornyet tilladelse efter denne bekendtgørelse. Endvidere kræver en væsentlig ændring i mængden eller sammensætningen af spildevandet, der tilføres anlægget, fornyet tilladelse.

Stk. 2. Tilladelsesmyndigheden afgør, om en ændring af et spildevandsanlæg eller forhold, der har indflydelse på spildevandsanlægget, kræver fornyet tilladelse.

Det vil sige at installer du badekar, spa, flere håndvaske, toiletter afløb osv. så skal der søges på ny. Det kan meget vel være at der ikke skal etableres et nyt spildevandsanlæg, men det vurdere Tek. Forvaltning. Et andet eksempel er:
et sommerhus med 5 sovepladser udvides med ekstra soverum til fx 10 sovepladser. Her skal der også indhentes en fornyet tilladelse, som vil afkræve et nyt anlæg, idet et eksisterende anlæg formentlig ikke er stort nok.
(link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=113752#Kap1)

Kloakinstallationer tinglyses ikke, med mindre de anlægges på anden mands matrikel. I det tilfælde oprettes servitut ved tinglysningen, som gør at anlægget kan blive liggende selvom man bliver uvenner med naboen. Det er efter samme princip som vej-ret til privat anlagt vej.


 

 

 

Hej igen,

Vi bor i hus i Jylland ;O) Det er sådan at vi skal have lagt 2 badeværelser sammen - det gamle gæstetoilet og det gamle alm. badeværelse for at få et større badeværelse og så vil vi lave et nyt ekstra badeværelse i den gamle "pæne" indgang, hvor der er plads til dette. Men det betyder jo at vi skal have lavet klart til toilet i det nye sted, hvilket jo også betyder at vi skal tilføje noget kloak - hvis I forstår hvad jeg mener.....
Men det vil vel sige, at dette skal vi søge tilladelse til hos kommunen?
Ja, det skal I, hvis I har Jeres eget spildevandsanlæg :-)

 

 

 

Nej, det har vi ikke...
Så skal det bare tinglyses... Det sørger din valgte kloakmester for. Du må nemlig ikke selv tilslutte til kloak.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis