Starter/Startermotor på VW Sharan


Hej

Min VW Sharan 1998 vil pludseligt ikke starte.

Jeg har fået at vide at man skal give Starteren eller Startmotoren et par blide slag med en hammer...

Men...

Hvor sidder denne starter i motorrummet?

Ja, jeg er total bil-analfabet...

på forhånd tak
Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er en lille motor der plejer side bagved motoren sådan lidt ned ad:D godt beskrevet ikke :)

hvis du står foran forlygterne , åbner kølerhjelmen , så kig på motor , hvor der er alle de motor rem som er forbundet. så læn dig frem og kig lidt nedad så må du kunen finde den , jeg har også haft bøvl med mit starter , men jeg valgte købe en fra thansen til 900 kr det var til en toyota, og det kørte som drøm , jeg har desværre solgt den.

du kan jo måske købe en af det mekaniker bog , hvad er det nu det hedder haydens? noget i den retning som man kan købe fra thansen til præcis den model man søger af bil, så vil u kunne finde alel opslyninger om bilen . det nyttigt at have hvis man skal selv pille ved bilen.

ja det er rigtigt hvis man giver starten et par slag så skulle det være bedre indtil der går et stykke tid til den fejler.

På forhånd tak :)

Det med at slå på en starter, har kun virkning, hvis starter har sat sig, eller ikke har fat i tandhjulet, men hvis motoren køre rundt, som den plejer, bare uden at starte, er det ikke starteren, men noget andet.

Hvis din starter har sat sig, kan du i stedet for at slå, sætte bilen i andet gear og så skub den baglæns i gear, i 90% af tilfælde, går starteren på plads.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis