Defragmentering af netværksharddisk

Hej;

Jeg har tilsluttet en D-link DND-323 harddisk kabinet med 2 harddiske. Den er tilsluttet mit lokalnet via ethernet.

Jeg ønsker at foretage en defragmentering af disse to harddiske grundet mange store filer, der højst sandsynligt er meget fragmenterede. Men mit store problem er, at jeg ikke kan se disse to harddiske, når jeg åbner Windows standard værktøj for defragmentering (gælder både Vista og XP). Jeg har ligeledes prøvet med DiskKeeper og PerfectDisk.

Jeg kan se mit C-drev, men ikke de to netværksdrev.

Er der nogen, der kan give mig en udførlig vejledning til, hvorledes jeg kan få mine eksterne harddiske defragmenteret (f.eks. ved at konfigurere således Windows standard tool kan arbejde med disse eksterne harddiske på samme måde som C-drevet).

Det skal bemærkes, at jeg har Administratorrettigheder på de tilsluttede PC'er.

Mvh.

Jesper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør du ved at pille diskene ud af kabinettet og sætte dem i din PC.

Når du køber et SAN så er du altså bundet tl den software det kører med. Hvis det ikke opfylder dine behov, så må du ud og finde et andet SAN der gør.
Undersøgte selv noget lignende for et par måneder siden.
På min Synology ds106+ fandt jeg ud af at det ikke var nødvendigt, da den gemmer i et særligt format. Styresystemet på min Synology er linux.

Måske er det også tilfældet for din. Men tjek det evt. inden. På Synolgys forum var der advarsler mod at gøre det, idet man kan lide data-tab. Derfor foretog jeg mig intet.

Mvh Allan

Hej;

Tak for feedback til jer begge. Jeg vil undersøge nærmere direkte hos producent for at undgå data-problemer.
Jeg vender tilbage, når jeg er lidt klogere.

Mvh.

Jesper

Hejsa

Prøv med O&O Defrag

det kan være det kan :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere