Hvad betyder numrene på en kranlastbil ?

Jeg kører til daglig i en last men gran/grab   hvor der på kranen står :9501

Nu har kloge hoveder sagt at man kan læse en masse om kranen ved bare at kikke på nummeret !

Hvad betyder det når der så når der står 26202  eller noget andet på kranen ?

Er der nogen på denne side der ved det ?

Ikke fordi, men på den anden side !   så kan man da altid lege kloge-åge en dag til frokost med kolegaerne !

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lige sådan som du skriver nummeren der ved jeg det ikke, men normalt kan du se ud fra de nr hvor meget den kan løfte og hvor langt den kan når ud.

Jeg køre selv med en hvor der stod 12046 og den løfter 120 ton og kan nå ud i 46 meter, men har også hørt at det er ikke det samme på alle kraner.
Prøv evt at se på id nr på kranen, sådan et har alle kranen, også kranen der hjemme i køkkenet.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

Jeg kørte selv med en hvor der stod 12046 og den løfter 120 ton og kan nå ud i 46 meter
Respekt.
René

Ja det er en dejlig kran at køre med, jeg løfter spær og beton drager 18 meters som de hammer ned ved byggerier hvor undergrunden er blød, køre både i ind og udland med den også skal man næsten aldrig tænke på om den kan løfte sin opgave.
Køre også meget for Falck ved opgaver med store biler, som skal løftes væk og på blokvogn har en blokvogn fra Holland som kan skydes ud til ialt 48 meter med 6 faste aksler og kan montere 6 aksler mere, og kan styre den inde fra førehuset det er et dejligt køretøj foran har jeg en 164;er med 600 hk 4 akslet så jeg mangler sådan set ikke noget. Kunne engang imellem godt bruge nogle opgaver som var lidt svære at udføre køre mest bred og lang gods samt tungt, køre maskiner på omkring 80 til 125 ton.
Det er et dejligt job bare man altid har styr på hvad man laver så sker der ikke noget, men er man lige væk 2 sek så kan man hurtig få problemer.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis