Kan man bygge en trappe i gasbeton?

Jeg overvejer at bygge en indendørs trappe mellem stue og kælder i gasbeton, men jeg er dog usikker på om det overhovedet kan lade sig gøre med det materiale.

Jeg tænker her på om gasbeton er et for porøst materiale til den slags, man vil jo komme til at sparke til trinnene når man går eller løber på trappen osv...

Findes der evt. noget man kan pudse gasbetonen op med efter pladerne er monteret som gør dem mere holdbare?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gasbeton kan anvendes, men jeg har svært ved at forestille mig en model uden et slidlag som minimum til at gå på. Man kunne også vælge at pudse trappen med en stærk puds, klinker eller en kombination af klinker (vandrette flader) og puds (lodrette flader).
Klinkerne vil stort set være vedligeholdelsesfrie og lette at rengøre. En pudset trædeflade kan hensigtsmæssigt males med betongulvmaling af hensyn til slid, rengøring og skridsikkerhed.
tjek den her:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/4/postid/39113/view/topic/Default.aspx

jeg tror retro giver dig svar på mange af de spørgsmål du har
quote]Hvorfor ikke bruge lecablokke istedet. og puds dem med grus og cement , forhold 3 grus og 1 cement.

Grunden til at jeg ville bruge gasbeton er fordi trappen skal være en 1/4 svings trappe, dvs. at pladerne skal skæres til i forskellige vinkler osv. Da gasbetonen er nem at save i tænkte jeg at det ville være det nemmeste materiale at bruge.

Kan man save i en lecablok uden at skulle ud og købe noget dyrt special værktøj?
Annonce
Det ved jeg ikke om man kan men jeg plejer og bruge en økse til at tilpasse dem med det er jo ikke så vigitigt om det passer helt skal jo pudses bagefter. Men ellers det bare og prøve med en sav til gasbeton

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også