Håndklædetørrer erstatte radiator

Jeg skal til at lave nyt badeværelse på 1. salen. I dag er der en radiator, men jeg ville gerne helt undlade den og erstatte den med en håndklædetørrer monteret med en termostat.

Rummet er 8-10 kvm. Kan en håndklædetørre varme rummet op alene?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på hvor stor du laver den håndklæderadoatpr, og hvordan du får den placeret i forhold til vinduer og ydermurer :)

Jeg har lavet et badeværelse på 1. sal, ca 13-15 kvm med 2 vinduer og 70% ydermurer, der har vi en lille radiator og en håndklæderadiator der er ca. 50x120. Jeg tror pt. ikke at radiatoren er nødvendig, idet at håndklæderadiatoren varmer ret godt alene.
Skrevet af mrgonzo den 30-09-2008 22:03
Jamen den koster strøm.

De kan også fåes til centralvarme

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det må i undskylde det havde jeg ikke lige tænkt på ,Jeg tænkte på den på el
Er jeg tilgivet

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
Der er kun et vindue på ca. 0,7kvm og en enkelt ydermur. Andre der har erfaringer om en håndklædetørre kan erstatte radiatoren?
Annonce

På vores badeværelse (5 m2) har vi en håndklædetørre (til centralvarme) og el-gulvvarme, hvilket fungerer fint. Jeg ville helst ikke undvære nogle af delene.

For at blive klogere på, om en håndklædetørre kan erstatte din radiator kan du evt. undersøge effekten på den ønskede model og sammenligne med din nuværende radiator.

Hej JKS

Du kan prøve at se her og så sammenligne med din radiator.
Hvis du ikke ved hvad din radiator yder, så kom med mål og frabrikat eller billede af den. Så kan vi nok hjælpe dig

Jeg har lige prøvet at lave en beregning med denne og brugte disse data 10M2 og 1m2 vindue, og det gav et varme behov på 525W. De største håndklædetørre jeg har set på er på 460W og den er 500x1600mm. Det er stort.

Det kan godt være at du skulle lave en kombination af en lille radiator og håndklædetørre, bare den samlede effekt bliver mindst 525W, så skulle det virke.

Den mindste standart Rio lavkonvektor L:800mm H:210mm er på 624W, så det er bare den mindste radiator du kan finde.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis