Telefonsluse / Telefonfilter - Hvordan?

Hejsa.

Jeg vil MÆGTIG gerne have fat i et telefonfilter eller en telefonsluse.

Grunden er at jeg jævnligt bliver ringet op af folk fra Danmark og Tyskland og somme tider også en fax. Og de spørger altid efter samme firmanavn, og jeg kan fornemme at man ikke skal taste særlig meget galt for at det er MIN telefon der ringer.

Så jeg kunne egentglig godt tænke mig en lille "dum" boks der "tager røret" og siger "Dette er hos MIG og ikke hos Whatever A/S! Tast 1 hvis du gerne vil tale med MIG!"
Og når folk så taster 1, ja først DER skal min telefon begynde at ringe.

En fax, vil så blive afvist, for den sender så vidt jeg ved ikke et DTMF 1-tal i initialiseringen.

Er der nogle der kender til hvem der laver den slags kasser og hvad de koster?

Og, iøvrigt: Jeg har overvejet at skifte telefonnummer - men jeg vil gerne beholde det hvis det ikke er for besværligt med sådan et filter.

Mvh.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den billige løsning er vel et voice modem og lidt gratis software fra nettet... Men jeg er lidt i tvivl om hvordan man overtaler den til at ringe igennem EFTER den har taget telefonen for dig.
Jeg synes det er spild af strøm at have en computer stående for projektets skyld...

Mvh.
Tja, du kan nok ikke lave en løsning uden brug af strøm med mindre du ansætter en kinser til at tage telefonen for dig.

Hej.

Et sådant system du omtaler, hedder i daglig tale Voice Responce. Altså en indgang på f. eks en linie, som løfter af og giver folk mulighed for at foretage et valg. Så kan du prøve t google lidt rundt.

Disse systemer findes typisk i omstillingsanlæg. Det kunne jo være du kunne finde et brugt til meget få penge, som har denne facilitet. Mange omstillingsanlæg, eller PABC (PABX)  som de også hedder, smides i dag ud, da folk får andre løsninger.

Det kunne også være at du kunne købe dig en månedlig løsning hos et teleselskab, som så agerer autovikar for dit nummer.

Men uden at have undersøgt det, må du kunne få en eller anden box at sætte imellem, hvor du selv indtaler og bestemmer hvad du skal trykke.

God fornøjelse.

Jesper

Det kan Asterisk telefonserver
Læs mere på http://www.asterisk.org/support/features

Hilsen
Flemming
Annonce
Men asterisk kræver jo også en PC'er... Så hvis det skal være en strømfri løsning, så skal man vel stadig tilbage til kineseren, alternativt bruge en telefoni-leverandør der tilbyder receptionist løsning.
Asterisk er nok ikke løsningen.

Det må gerne bruge strøm, men jeg gider bare ikke have en hel computer til at stå og køre, desuden vil jeg jo også skulle bruge et model eller 2 til at loope trafikken igennem. Træls løsning...
En hel computer til sådan en løsning er nok overdrevet for meget, det er spild af kræfter, penge osv osv

det nemmeste er vel tage tlf og sig ich bien keine deutch hehe . jeg er også træt af folk der ringer konstant, men til sidst forstår det at De har ringet forkert. Ellers kan man jo se på hvem der ringer inden man tager telefon . det kan man altid ignore :D

På forhånd tak :)

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Skrevet af natsort på 03-11-2014 08:56
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Det er da helt OK. Det ville heller ikke være brugbart for trådstarteren, da det er til brug i omstillingsanlæg, og ikke til at stille om til et andet nummer.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis