Tegning til vindues-konstruktion

har et lidt specielt vindue i garagen der skal udskiftes og vil igang med at lave det selv, men leder efter nogle tegninger om hvordan man laver et vindue.

Er der nogen, der ved hvor man kan finde tegninger til vindueskonstruktion.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er måske lidt her (har ikke selv adgang):

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=126&a=5866


Hvilket type vindue taler vi om? Karm alene med rude eller skal der være oplukkelig ramme? Det kan laves meget simpelt, men skal det være "efter bogen" skal du til at tappe både karm og ramme sammen. Der skal laves fals, rundinger, noter osv.osv. - dvs. en større del maskinarbejde. Jeg siger det blot fordi du uden adgang til "de rigtige" maskiner, hurtigt vil få din sag for, hvis resultatet skal være ordentligt. Så medmindre det er et projekt hvor det (meget pædagogisk sagt ) skal være processen der er i centrum - og ikke resultatet - vil det i de fleste tilfælde være billigere at bestille et færdigproduceret efter egne mål.

Lad mig høre lidt mere om projektet...

Mvh KJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som du skriver, så er det processen der er i højsæde. Jeg har adgang til de forskellige maskiner, der kan lave tapningen m.m.

Vinduet behøver ikke kunne åbne - har i hvert fald ikke behov for det. Så det jeg ledte efter var tegninger af forskellige modeller, så jeg kunne se hvad jeg kunne prøve at lave.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis