plæneklipper Selvkørende

hey tænkte på, hvordan den havde den ekster funktion at den selv kunne køre. er det fordi den har en ekster lille motor på, eller er det en salgs udvæksling der er på motoren ? det er ikke de der robot plæneklipper jeg tænker på som hel selv kan køre.

                                         mvh christian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Motor akselen som kniven sidder på, sidder der også et rem hjul. også går der en rem hen til en aksel med hjulen på. så sidder der en til stramme rem med når man trykker håndtaget ind. Jeg tro nok det er sådan det funger, men er ikke 100% sikker
Mvh jonathan

mvh jonathan


ps det er fordi jeg er igang med at lave et prosjekt så ville se hvor hurtig jeg kunne få den til at køre :P

Her er et link til en sprængtegning over en Texas plæneklipper:

http://www.texas.dk/sparepart/tegninger/klippere/es/ES464TR.pdf

De mest almindelige mærker er opbygget på lignende måde.

Hvis du vil køre hurtigere kan du f.eks. skifte remhjulet på motorakslen (nr. 501) til et større eller skifte remhjulet på gearkassen (nr. 412) til et mindre.


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
okay tak, men det vil ikk give nogen forskel hvis jeg tar det træk der rigtig skulle gå ned til kniven, og satte det så det gik tik hjulende ? altså for jeg tænkte at der jo var mre træk i den ropæl der køre rund altså kniven
Annonce
okay tak, men det vil ikk give nogen forskel hvis jeg tar det træk der rigtig skulle gå ned til kniven, og satte det så det gik tik hjulende ? altså for jeg tænkte at der jo var mre træk i den ropæl der køre rund altså kniven
Kniven sidder formentlig direkte på motorakslen, så der er ikke mulighed for at bytte om som du beskriver det.

Kig nu bare på den tegning jeg linker til.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis