Volvo Penta 2001..

Jeg har lig eanskaffet mig en volvo p. med et ms 2 gear.. er der andre her på siden der har noget lign.. så kontakt mig gerne .. det jeg ligesom søger er mange ting .. men bla. køling, rerservedele manual.. har den der følger mede , men den er noget tynd..

Køling, går ud på at lave om fra ferskv . til søvand

Der har været s-drev på men nu skal der en MS 2 på men koblingsflanken passer ikke ..
Ville blive glad hvis der sidder nogle med viden omkring nogle af disse ting..

MVH Hald

[email protected]
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg ved at autoole har skrevet om volvo penta i flere tidligere tråde herinde,og han har også en artikel på sin hjemmeside, så prøv søgefunktionen,der kommer sikkert noget frem som du kan bruge,

ps. jeg er forøvrigt selv ved at lægge en 2001 i min salta,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hmmmmm.

Hvorfor gå fra ferskv.køling til søvand. ?

Hvad er dit problem med koblingen.?

Har du ikke set min artikel vedr. 2000 serien, kan du læse om et par problemer med disse motorer.

Mvh autoole

Motoren har haft sejlerdrev på før, hullerne i koblingsflangen sidder længere fra hinanden end på det ms2 gear jeg har købt dertil, lurer på om man kan få en flange der passer , de to øverste huller sidder med en afstand på 93mm på gear, men sidder med 170 på koblingsflangen..!!

Jeg mangler pumpe og beholder for at kunne køre med ferskvand, og har hørt at pumpen koster en jetjager, har hørt at flere kører med søvand som køling..

Jeg har læst din ganske udmærkede artikel om og udskiftning af mangenoten på 2001, min ser ud til at være ok , der er ikke synlig slitage på hverken motordel eller gear.

Savner også et sted nær AAlborg , hvor jeg kan købe res. til motor bla. skal jeg ha ny ventildæksel, gummifødder+ de alm sliddele, så som filter embeller kilrem pakninger til div. kølerør.. Er igang med at skille toppen ad, da uds. ventil hænger..

Motor har ikke været i drift i 2 år, så derfor tjekker jeg det hele inden jeg lægger den i båden

MVH Hald

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis