Kadett C med Startproblemer

Hej med jer gør det selv folk.

 

Jeg er ejer at denne skønne kadett fra 1978, som indtil videre har voldt mig meget hovedpine. Jeg har tjekket ventiler, skiftet og stillet tænding og skildt karburatoren ad. DEN VIL IKKE STARTE. Den kører fint nok rundt i motoren når men drejer nøglen og det hele, men der sker ikke noget. Har skiftet tændrør, og der er vist fin gnist på den.

 

Har i nogle gode ideer??

 

Hilsen Henrik R

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske det kan afhjælpe kaskettens startproblem hvis du samler/monterer karburatoren.
Selvom tændrørene gnister i det fri er der ikke garanti for at de gør når de er monteret så måske en defekt tændspole.
René

hej

det er din tænding der ikke står rigtigt eller tændings ræke følgen der er forkert

men gå hen på biblioteket og lån en haynes manueal du kan bruge en fra kadett d 1,2 eller kadett e 1,2 eller corsa 1,2 det er de samme motorer som din
det tror jeg vil hjælpe dig lidt

eksmek

Strømfordelerdæksel er defekt Måske.
prøvede at stille platinerne, så nu spytter den ikke mere når jeg drejer nøglen. hælder til ventiler???

Hvis den skyder får den benzin men tænder ikke rigtigt så fejlen er elektrisk.

Den med ventilerne tror jeg ikke på med mindre at tandremmen er hoppet et par tænder eller 5.

René

Hej alle

Først til alb69 - en Kadet C er en gammel sag og den har kædetræk til knastakslen og derfor ingen tandrem.

Ellers  skal du justere kontaktsættet (platinerne) til en afstand på 0,4 m.m. eller ca. 57 gr. kamvinkel - kontroller derefter tændiggs rækkeføglen er som følger - 1 - 3 - 4 - 2 og det skal være rigtigt allerførst - derefter grundindstilles tændingen til ca 9 Gr, før top så skal motoren starte siden kan du så justere tænding og kaburator korrekt.

Hilsen "autoelektrikkeren"


"AUTOELEKTRIKEREN"
 en Kadet C er en gammel sag og den har kædetræk til knastakslen og derfor ingen tandrem.

Så er det ikke den der er problemer med.
René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis