Opel Record/Omega

Er der nogle der ved om motoren(2,4) fra en Omega passer i ophængene og
gearkassen(5 trins) på en Opel Rekord fra 1985

--

Rabimbo
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
Du må ikke hænge mig op på det, men hvis de har samme cylinderantal, og er
fra ca. samme årgang, så gør den sikkert. De ældre Opel motorer passer på
kryds og tværs i forskellige modeller. ( Ex. har jeg en Manta hvor der skal
bygges en 3.0 i, fra en Monza.)

MVH Anders Mogensen

Hejsa

Nu er det selvfølgelig længe siden du har lagt dette emne ind på siden, men hvis du stadig er i tvivl kan jeg sige at motoren passer 100 % ned i din rekord og gearkassen skulle også gøre det.
Vi (min bedre halvdel og jeg) har lige købt en tysk omega stationcar til samme formål. Men du skal lige være opmærksom på afgiften, den kan godt blive til en slat penge. Du må kun forøge med 20 %, men det skulle kunne lade sig gøre.
Skulle du ellers have spørgsmål kan du evt. skrive til vores opelklub, der er altid en som kan hjælpe. http://hjem.get2net.dk/roadrunners vores direkte link virker ikke lige for tiden men der kan du finde email på vores bestyrelse. Hvis du vil have et svar skal du sende det til webmasteren (os).
Held og lykke

suppe
Hej

Godt nok er dette et helt andet spørgsmål men nu er der lidt om afgift ved evt motor skifte.

Jeg har hørt at man idag kan skifte en benzin motor ud med en diesel uden at skulle betale en ny afgift, det er altså kun den fremtidige ejerafgift der skulle blive ændret.
Er der nogen der ved om det er rigtigt ????
Eller hvor man kan få et klart svar ???? Er det en speciel afdeling hos told&skal eller ??

Venligst Njord cool

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis