sandfang + faskine

Hej,

Jeg har lavet en faskine + sandfang i min have til regnvand. Sandfang = en wawin regnvandsbrønd.

Mit spørgsmål er: Må man gave brønden ned under tærranet således at låget til brønden er dækket af 5 cm jord. så den ikke er synlig ? Jeg syntes at det ser bedre ud, hvis det ligger under jorden. Jeg mener, man har jo først brug for at kikke ned i brønden efter mange år, for at samle blade op.

Måske dumt spørgsmål, men måske er der et lovkrav om at man skal kunne se brønddækselet. Det er bare en brønd til regnvand, og jeg ved jo at brønddæksel er hvor tagrenden går ned i jorden.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må gerne dække den.
Det vil dog være en fordel at tegne det ind på et kort, så du også kan finde det om nogle år. Eller efter et evt. salg kan de nye ejere finde det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej

Brønddæksler skal være synlige og tilgængelige for inspektion og vedligeholdelse.

Du skal jo tømme sandfanget jævnligt, da snavset jo bare vil fortsætte ud i faskinen og lukke/stoppe den, hvis først "fanget" i brønden er fuld.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis