hvilke fliser i garagen ??

Et lille hurtigt spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde oplysninger om..!

Hvis jeg vil have fliser (klinker) i garagen, hvordan ved jeg så om de egnede til vægten fra en bil ? er det alm "badeværelses fliser" man kan købe alle steder, og lægges de i alm lip fliseklæb.


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Lopus...

Find et klinke i en høj styrkeklasse. dvs. klasse 5. Gå efter en støbt klinke i stedet for en teglklinke... De lægges i enten sort alfix eller blå lip... De kan sagtens klare vægten af en bil. Ca 300- 400kg pr hjul, skulle ikke være noget problem.

Anders

hej igen...

Ved en høj styrkeklasse menes der både slid og styrke. En støbt klinke har samme materiale igennem hele klinken, hvorimod en teglklinke har glasur på overfladen. Da kan godt være i samme klasse, men generelt er den støbte stærkere. De ses ofte på offentlige toiletter, svømmehaller og steder med meget færdsel. Hvor teglklinken mere bruges indendøre. Fx. en grånisteret klinke vil egne sig godt til et garagegulv, den har en praktisk farve....

Anders

Gå efter styrkeklasse "u" (for uopslidelig). Det er den stærkeste klinke du kan få, men man skal lige være opmærksom på at klinken kun kan skæres over med en vådskærer eller lign. maskine. Alm. manuel fliseskærer kan ikke bruges til denne klasse.

Holdbarhed er slet ikke noget problem. Lip'en (fliseklæben) fordeler jo trykket. Men vil da godt indrømme at jeg var lidt nervøs over at skulle køre bilen ind på de nye klinker første gang.... efter 4ugers hærdetid.

Men klinker er helt genialt i værkstedet, jeg er superglad for mine.

 

Husk de skal være frostsikre!!! Det er ikke alle klinker der er det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis