Gipsplader/kvalitetsforskel

Er der forskel på kvaliteten af gipsplader. Jeg har fundet nogle plader 13x1200x2400 som nok hedder Ekonomi, og koster 5kr/kvm mindre end dem fra Stark. Men det er jo ikke så hygge hvis de buler eller andet kedeligt. Skal bruge ca. 1500kvm Så det bliver jo en del $$$


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Pappen er ofte tykkere på de lidt dyre plader fra danogips og gyproc.

Derudover skal du være opmærksom på at de billige "gør det selv" plader ikke opfylder de samme krav (brand) som de dyre plader gør.

Gør det selv pladerne er som regel 1200 mm bredde hvor håndværkerpladerne altid er 900 mm bredde.

Jeg har altid brugt de dyre plader.

Der er mere affaldsstof/aske i de billige, de er dermed blødere.

Mener at alle plader der sælges idag mener jeg er godkendt i samme brandklasse. For nogle år siden var GDS pladerne ikke godkendt, sidst jeg så en GDS plade stod der godkendt i klasse XX, som der også stod på de dyre.

Har du prøvet at shoppe lidt rundt imellem de store byggemarkeder, med de mængder du skal have.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du må for guds skyld ikke købe de billige. Det er noget værre lort! Som der så rigtigt er blevet sagt, er de bløde og en rigtig dårlig kvalitet.
hejsa, nu har jeg efterhånden sat 400 kvm gips op i en totalombygning af 1.salen, og har brugt lidt forskellige mærker af gips. alt efter hvad de skal bruges til er det ok at spare efter min mening, men der en helt klar kvalitetsforskel der ikke altid afhænger af prisen ,nu tænker jeg ikke på om der er dit eller dat i gipsen men praktisk erfaring (tænk at det skulle komme fra en ingeniør). store dele af det gips jeg har sat op (ca 300 kvm) har været på skråvægge, og der har jeg været glad for at benytte knauf danogipses A1 plader mener jeg de hedder i 250x90 det er de beste jeg har prøvet. jeg har også lavet nogle skillevægge, her valgte jeg at beklæde noget af det inderste lag med Knauf danogips GDS plader i 120x240, og disse er simpelt hen noget værre skrammel, katonnen er alt for tynd og dårlig, du kan kende dem ved at katonen ser ens ud på begge sider. Den sidste jeg har prøvet er en 120x240 plade fra jem og fix, kan ikke huske mærket, denne har en beabejdningskvalitet der er meget lig A1 pladen, altså rigtig fornuftige at arbejde med den har også den brune karton på bagsiden . Knauf danogips GDS plader er iøvrigt på tilbud til omk 40 kr i bauhaus i denne uge ;).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis