Opvaskemaskine Varmt eller koldt vand?

Hej!

Jeg er ved at lave køkken... Jeg bor i et etagebyggeri og betaler via fællesudgift for både varmt og koldt vand...

Min nye opvaskemaskine kan kobles til både varmt og koldt vand...

Er der nogen grund til IKKE at koble den til det varme vand??

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, tvært i mod.
Skrevet af ramsum den 28-09-2008 21:42
Helt sikkert til det varme. Det er meget billigere i el og samtidig trækker den det varme vand rundt, så når opvaskeren kører, er der varmt vand i hanen med det samme.


Jeg har nu varmt vand omgående... det er cirkulerende her i bygningen og har kun 60cm op til vandhanen :)

Men der står noget i brugsanvisningen om at maskinen automatisk korter tiden op på varmt vand for at spare og ved meget snavset service er rengøringen ikke lige så effektiv...

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen :S
nogen typer snavs skylles bedst af med koldt vand - du kender det nok selv med f.eks. æggeblomme som kan brænde fast når der bruges varmt vand...
når det er sagt, vil jeg også bruge varmt vand - fungere normalt upåklageligt.
(hvis du bor i et område med hårdt vand, er noget af kalken allerrede udskillet i centralfyret - så du undgår også noget af kalken ved at bruge varmt vand)
Husk at kigge på slange der kobles til. Har set mange som står MAX. 25 grader på. Og det varme vand er jo mange gange varmere.

 

Annonce
Hej

jeg er meget nysgerrig,  hvad for en opvaskemaskine har du købt som har varmtvands tilslutning

Molbo
Jeg har købt en AEG... kan ikke lige huske model betegnelsen men det var topmodellen for 3 måneder siden og måske stadig... kan ikke huske om der er MAX 60 eller MAX 90 grader den kan tage...
Så skal du jo nok lige tjekke hvor varmt vandet er i den ejendom du bor i. Men det lyder ellers smart har faktisk lidt fortrudt jeg ikke lavede en solvarme slange ind til vores i det ny køkken.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har ikke tjekket men det men man kan kun lige akurat ikke have hænderne under det :) Så tror ikke det er langt over 40 grader i hvert fald...
Og så er det lige jeg spørg...hvordan ved du at du lige akkurat ikke kan have hænderne under...du trækker dem jo ud ? hmm.. :-))
Det er nok varmere end 50 hvis du ikke kan holde hænderne under.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis