To takt suzuki offroad ts 185

Hej     
 
Min gamle totakter skyder helt vildt i udstødningen, er der mon nogen her der ved hvorfor eller har en ide til reperation. Har prøvet at flytte tændings tidspunktet, men det er jo ikke meningen med elektronisk tænding.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.. Ved selvf ikke helt hvad du mener, Men mener du det jeg tror, skyder den når du har kørt med en del omdr,tager gassen af uden at koble ud. Er det der den skyder ?? er det fordi du har opafgående udstødning og nogle af benzindampene ligger i bunden af udstødningen og bliver antændt. Nogle har med fordel lavet hul i bunden af udstødning, andre har som jeg selv ladet skidtet skyde, syntes det lyder fedt ;-). I de fleste tilfælde er det pga uorginal udstødning, indsugning, samt evt omdysning.
Hvis dine tændrør er ok ville jeg ikke gøre andet end skrue den lidt op i tomgang, hvis du vil af med skyderiet..

Mvh Jan J
Jeg har lige læst om "air cut off valve" som er en dims der sidder i en karburator og der stod at hvis den ikke virkede så ville/kunne der kommer "pop pop pop" lyde når man kørte hurtigt og pludselig gav slip for gassen.

Men hvis den siger bag når du holder gashåndtaget stille sig er det ikke "air cut off valven".

Så kunne det være hvis din udstødning er blokeret med sod og skal den vel afmonteres g renses.
Du kunne prøve og tage udstødningen af og køre og se forskellen, den larmer nok meget når du tager den af men det kan være du får en fornemmelse af om det er udstødningen som er stoppet til.

PS: jeg er ikke sikker på der overhovedet sidder en air cut off valve på din karburator men jeg læste bare lige om det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis