abetræ

En af mine naboer har et "abetræ".
Jeg synes det utroligt smukt, og har fået nogle frø.

Skal de bare puttes i jorden, eller skal de spire i en krukke indendørs før de plantes ud?

Hilsen Peter

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Peter

Nu vil jeg ikke tage modet fra dig, men jeg tror ikke at dine frø er modne og jeg tror hellere ikke af de lader sig spire. Jeg ved at abetræer koster kassen på de forskellige planteskoler og det hænger som regel sammen med produktions omkostningerne . Men prøv det, bare du ikke bliver for skuffet .
Det er ikke ualmindeligt, at abetræer sætter kogler i Danmark, men det er ualmindeligt, hvis frøet modner og bliver spiredygtigt. Abetræer stammer fra bjergskove i Sydamerika, hvor klimaet er mildere, men også mere fugtigt end i Danmark, og her i landet får vi næppe en tilstrækkelig lang, varm periode, som kræves for at frøet kan modnes. Desuden findes han- og hunblomster ikke på det samme træ, så bestøvning kan kun finde sted, hvor der er mulighed for fremmedbestøvning. Men hvis du vil forsøge, vil jeg anbefale en kasse med så- og priklejord, som stilles et skyggefuldt sted i læ.

(det er altså ikke mig, der har fundet på ovenstående. Jeg skrev bare "abetræ frø" i google, så var ovenstående første hit)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis