Startproblemer - Renault Megane 99

Jeg har en Renault Megane fra 99. Fra juni måned har den periodisk haft startproblemer. Talte med mekaniker fra Renault. Han sagde, at hvis nøglen var slidt kunne startspærre have problemer med at genkende den.
Vi har sprøjtet låsen med rensespray, så har den startet fint en måneds tid.
Man kan høre motoren løber rundt, men den starter ikke. Det er ellers en dejlig
bil. Ærgerligt, når man ikke kan være sikker på den starter næste gang man skal noget. Har måttet tilkalde Falck to gange, hvor han drejede nøglen og vupti - så startede den. De mente det var startspærren, men sagde, at det kunne være en
dyr historie at finde fejlen, da den er periodisk.
Er der nogen som kan hjælpe??


Irene
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej

det kunne godt være dit batteri i nøglen der er svagt så det knapt kan aktivere transpsonderen i tændings låsen  har du prøvet med en af de andre nøgler

 

eksmek

Øv - nu har jeg skiftet batterier - og så gjorde den samme nummer i morges.

Det lykkedes at få den startet, men hver gang jeg skal køre tænker jeg: bare den starter. ;o(


Irene
hej det lyder som om du har en periodisk fejl med enten en knastaksel føler eller en krumtapsføler men det vil kunne ses med en tester hilsen lars
Jeg forstår hvis du er ved og være forviret efter alle de svar der kommer på det problem, jeg køre selv Renualt og var en tur på mit værksted, vi kom til at snakke om dit problem og han sag med det samme det er din startspærre der er problemet, han ringer til et par andre steder og der fik han samme svar.
Jo jo du har ret det er en dejlig bil, det er bare noget der køre altså når din starter, min er fra 2003 og jeg har aldrig haft et problem med den aldrig, den starter hver gang der er aldrig noget i vejen. Held og Lykke

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Annonce

Hej Irene.

Jeg har lige googlet dit spørgsmål ovenfor.

Jeg er meget interesseret i at høre, hvad konklutionen blev på startproblemerne med din megan. Jeg har nemlig nøjagtig de samme problmer med min (jeg er eller rigtig glad for den). Kan du oplyse mig om, hvis du har fået det fixet, om hvad der konkret var galt med din megane?

Så har jeg nemlig selv en retning at gå i.

På forhånd tak.

Mvh.
Henrik


<p>Henrik L</p>
Jeg har oplevet tilsvarende problem med en Laguna. Skift af batteri på nøglen gav ikke resultat. Nogle gang hjalp det manuelt, at låse bagdøren indefra (ja man prøver jo forskelligt i situationen, hvor det er indlysende at tændingen er afbrudt :-)
Men efter tændingslåsen fik et godt skud låsespray tre dage i træk (så meget at gamle sorte belægninger blev opløst og trak ud) har problemet ikke genoptrådt, og det er nu 6 måneder siden.

Om det er generalløsningen på problemet ved jeg ikke. Men det koster i det mindste ikke meget at prøve.
nå, det virkede så nok kun for mig.

Hej alle

Tak for jeres svar.

Vi startede med at sprøjte rensevæske i låsen, når problemet opstod.

Efter forslag om skiftning af batterier på nøglerne, gjorde vi dette.

Det virkede lidt, men så var den der igen.

Fejlen opstår af og til - jeg forsøger nogle gange, så venter jeg lidt. Låser

døre op og i og håber. Drejer nøglen frem - lidt tilbage og frem igen. Forsøger

nogle gange og så kommer den pludselig. Så kan jeg starte op til 14 dage uden

problemer.

Så jeg må desværre meddele, at vi ikke har fundet "løsningen".

 

Hilsen Irene


Irene
Hej har lige haft samme problem med min scenic .. mit problem var en dårlig forbindelse på kabel skoen på starteren , men det kan også være bundstykket på tændings låsen (pris 1300+ moms)

Hilsen mogens
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis