apple

hej

jeg har tænkt mig måske at købe en apple macbook air
men jeg ville hører om det var en god ide at købe sådan en
og om den virker godt og sådan.


smile Hilsen Mads Nielsen smile

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville helt sikkert sige god for den, men det kommer selvfølgeligt an på hvad du skal bruge den til... Det første du skal tage højde for er at det jo er Mac software den køre på.. Det vil sige at det ikke er Windows, og derfor kan der være nogle programmer du ikke kan køre. På den anden side, er det det fleste programmer der findes i en Mac opgave, og der findes fede programmer der ikke kan fås til Windows... En anden ting er at der ingen CD-drev er i den. Det er med vilje, da det gør den tyndere. De har lavet en smart trådløs funktion, hvor man kan bruge andre komputeres cd-rom drev (selv en windows), men hvis det er sådan at du bruger Cd-drevet meget, kan man købe et eksternt drev til den..
tja... for 10-15 år tilbage...
Jeg har haft min iMac de sidste 3 år, og har aldrig været mere glad for en computer før!...
ingen virus, ingen adware, ingen pop-ups... og den funger bare...
Det eneste man lige skal venne sig til at undværre, er at videochatte (kan godt lade sig gøre med Mercury programmet), og det syntes jeg stort set er det! grandoldman: har du en Mac da?
øhh nej, men jeg har arbejdet på Rantzausminde Efterskole og der skiftede man fra PC'er til Mac fordi det er en medieskole.
Og vupti så var alle netværksproblemer løst og alle kunne komme på netværket bare ved at tænde og logge ind.
De dyre medie programmer de plejede at købe licens til var pludselig standart på mac og de sparede penge, tid og ærgelse ved at skifte til mac.
Og som du selv siger, så havde de pludselig heller ingen virusproblemer mere. Førhen brugte man meget undervisningstid på at få windows til at virke og logge på og den tid kan man nu bruge på at undervise..
Ikke fordi jeg er ekspert, men min overbevisning er at mac er til medie og netværk og pc er til spil.
Desværre er der ikke de samme muligheder for at være social med webcam og sådan til mac men det kan løses hvis man nørder en smule kan jeg forstå.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Enig.. delvist ;-)
Mac jag været gode til at lave simple løsninger, der normalt var ret svære at komme over.. Jeg syntes dog at Mac computeree er meget mere end maskner til at arbejde med medier med.. Det eneste jeg ikke ville bruge en Mac til var, som di siger) spil...
Stort set alt andet funger hvis ikke lige så godt, så bedre, end hvad man er vandt til med Windows.. (man kan i øvrigt få office pakken til mac), og de nyere mac, med intel processore, kan enda køre Windows!
Hej Macbook Air er en fremragende computer til det meste, den kan iøjeblikket fåes til 10500.-  for den "gamle" model, men den nye til 2500.- extra er rigtig godt givet ud, større HD, hurtigere og langt bedre grafik kort. som der også bliver nævnt kan man "låne" CD drev fra hvilken som helst computer inden for netværkets rækkevidde. en rigtig god computer hvis man IKKE spiller spil.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis