Der flyder olie ud af mit udstødningsrør. Kent H 2331 09-06-2002 11:53 Jeg er den heldige ejer af en jawa motorcykel,den har dog det problem at der flyder olie ud af udstødningen, er der nogen der har en idee om hvad der kan være galt.V.H Kent H Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 09-06-2002 13:51 Jawa'en er vel en ældre 2 takter, så der er jo kun den olie du blander i benzinen. Altså ser det ud til at du blander for fedt.Venligst Njord MVH Njord
njord 6397 7120 09-06-2002 20:13 Det kan selvfølgeligt også være en ophobet olie fra lang tids brug. En udstødninge på en 2 takter kan godt blive snasket og skal så renses. På min gamle knallert, for mange år siden, adskilte jeg udstødningen og rensede den med en gasbrænder gennem den "tomme" udstødning, det oser men fjerner olieresterne, men kan også give kromen lidt blå farve.Venligst Njord MVH Njord
JørgenE 2376 4040 09-06-2002 20:47 En totakter bliver snasket i udstødningen, især hvis der er mange kortere ture, så lydpotten ikke bliver så varm, at den selv brænder meget af olien af.Hvis du bruger korrekt mix af olie og bensin bør du ikke ændre i det, men kør en lang! tur med god hastighed, og uden at vride øret om på dyret (det giver nemlig masser af ubrændt olie), så får du taget en god del af det. Resten klarer motorrens på en nem måde og uden at lugte (Njord).Jawaen var i øvrigt en fin cykel uden høj status hos os, men senere opdagede man vist, at de kunne lave noget godt, når Jawa besatte mange førstepladser i speedway.Mvh. JørgenE Mvh. JørgenE