Placering af højtalere

Hej,

Lidt off topic, men jeg håber det går...

Jeg har investeret i et par nye højtalere og et nyt fjernsyn og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal placere højtalerene i forhold for at få god lyd både for at se film og høre musik. Pt mener jeg selv at der er to løsningsforslag som er skitseret på vedhæftede tegning.

Hvad synes I. Forslag A eller B? Eller noget helt 3. ? Det skal siges at det er små kompakt højtalere der skal sidde på væggen.

Giver det mening?

Mvh
/Thomas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej!

Loesning 'B' kan maaske vaere Ok for at hoere musik, men ikke for at se film - du kommer til at miste stereo perspektivet. Naar jeg skriver maaske OK til musik saa er det fordi din vaeg vil reflektere musikken fra den hoejtaler der sidder over fjernsynet hvorimod den anden hoejtaler ikke vil have den samme reflektion at slaas med

Loesning 'A' kan maaske vaere OK for at lytte til musik fra stolen men ikke i sofaen, jeg tror ikke jeg vil bryde mig om at bruge den opstilling til fjernsynet....

Jeg tror ikke det vil vaere nemt at faa en optimal opstilling i din stue - jeg ville nok overveje nogle smaa sattellit hoejtalere monteret ned fra loftet saa de kan placeres mere hensigtsmaessigt evt sammen med en center hoejtaler til fjernsynet.

/Hideout

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis