Rockwool eller glasuld?

Hej,

Hvad er bedst at isolere et loftsrum med - Rockwool eller glasuld - både med hensyn til arbejdsmiljø (hvad "stikker" mindst), isoleringsevne og pris. Kan det med fordel købes i udlandet og er det i så tilfælde godkendt (og skal det være det)?

Tak for ethvert svar.

Mvh
Ole

Ole
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge det danske rockwool. Det er nemt at arbejde med og tilpasse. Det holder formen. Det klasker ikke sammen. Brug de par tusinde ekstra det koster. Det er ikke der jeg ville spare. Du risikerer let at sætte besparelsen overstyr, hvis et billigere produkt er lig med en dårligere isolering på sigt. Jeg syntes stenuld er rarere at arbejde med.
Jeg har prøvet at arbejde med nogle af de der udenlandske glasulds produkter. Det er ligeså blød som vat. Og er absolut træls hvis du skal isolere opad. Det er heller ikke let at skære til.
med venlig hilsen
777

Det kommer meget an på opgaven - men nu skriver du loftsrum, og så er min erfaring at stenuld (gerne Rockwool) er bedst til opgaven. Både batts og måtter er væsenligt mere formstabilt end glasuld (ex. Isover), og det lønner sig især når der skal laves helt tætte samlinger i lagene.

Jeg synes ligesom 777 også at stenuld er mere behageligt at arbejde med - det ophvirvler mindre.

Mht. til spild, så kan jeg ikke se hvorledes Isover genererer mindre spild end ex. Rockwool. Du kan få Rockwool batts i næsten alle ønskede bredder alt efter spærafstand, og kombineret med deres måtter + lidt planlægning af opgaven, kan jeg ikke se hvorfor spildet skulle blive større.

Mvh KJ

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej "Isolerings Expert"

Synes at du skulle finde et andet sted at reklamere.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis