Fjernvarmen røvrender os

Jeg er fuldstændig uforstående overfor at vores fjernvarme leverandør forlanger 1000.- pr meter når de skal grave rende til at få lagt fjernvarme ind... Røret i sig selv koster 140.- og der er den eneste udgift der er til varer - resten er arbejdsløn, brændstof osv. osv.

Hertil kommer så min forundring at man ikke selv må grave renden ud til vejen når det er betydeligt billigere selv at få nogen til det...

Kraftvarmeværket mener at de har krav på at udføre det komplette arbejde... Kan dette virkelig passe...?
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja... Her i kjøvenhavnstrup der må man nu gerne selv grave. Men omvendt så tager hverken fiber, gas eller kabel firmaerne noget i nærheden af kr. 1000,- pr meter.
Ja det kan faktisk passe, det har noget at gøre med at fjernvarmen hæfter for reperationer på ledningen ind til dit hus, lige så snart det er inden for din mur er det dig der skal betale en eventuel skade.
Men jeg sidder og tænker på at det forhåbentligt ikke er et af de små decentrale kraftvarme værker du vil tilslutte dig, for så komme du virkelig til at betale for varmen (også den du ikke bruger.

V.h. Håndværkeren
jeg kan anbefale en varmepumpe der kan opfylde jeres behov for varme og varmt vand. der er store besparelser ved at vælge varmepumper til at opvarme huset, besparelsen kan være helt op til over 60% af årlig udgift til evt olie

skal jeg finde den bedste varme pumpe til dig må du give mig besked, den giver over 5,2KW for hver KW du putter ind i den.

Skrevet af Groenbaek den 23-09-2008 01:06
jeg kan anbefale en varmepumpe der kan opfylde jeres behov for varme og varmt vand. der er store besparelser ved at vælge varmepumper til at opvarme huset, besparelsen kan være helt op til over 60% af årlig udgift til evt olie

skal jeg finde den bedste varme pumpe til dig må du give mig besked, den giver over 5,2KW for hver KW du putter ind i den.



Jeg har anmeldt dit svar for at være reklame der ikke har noget med emnet at gøre... Så du kan tage din varmepumpe og stikke den op i røven...
Men jeg sidder og tænker på at det forhåbentligt ikke er et af de små decentrale kraftvarme værker du vil tilslutte dig, for så komme du virkelig til at betale for varmen (også den du ikke bruger.

V.h. Håndværkeren


Det vil jeg gerne have uddybet yderligere da det er et af de kraft varmeværker jeg anvender...
Annonce
Kan det ikke være at de rer tilslutningspligt? Min kammerat har lige købt grund og skal bygge hus på det. Han er i nøjagtig samme situation. Jeg mener at han sagde at han ikke kunne slippe for at blive tilsluttet.

mvh jan

Hej Snapster.

Jeg har nogle venner oppe på Nordsjælland der virkelig må betale for at være tilsluttet et decentralt kraft varmeværk. De har et for brug på ikke mindre end 75.000,00 Kr. om året, d.v.s. deres reelle forbrug ligger på 40.000,00 Kr. Men da de ved tilslutningen til værket også er blevet andelhavere skal de være med til at betale for de løbende udgifter til værket.
Iøvrigt har der været en udsendelse i Kontant tidligere på året der netop også havde emnet oppe på grund af deres overpriser.

V.h.  Håndværkeren

Dett er måske i virkelig heden en sag for konkurrancerådet, da det tilsyneladende er et monopol der fører sig frem. Prøv at kontakte dem. Energistyrelsen kunne også være en mulighed.

Hilsen
Allan
Skrevet af jancar den 23-09-2008 08:24
Kan det ikke være at de rer tilslutningspligt? Min kammerat har lige købt grund og skal bygge hus på det. Han er i nøjagtig samme situation. Jeg mener at han sagde at han ikke kunne slippe for at blive tilsluttet.

mvh jan

Selvfølgelig kan han slippe for at blive tilsluttet fjernvarme værket, sidste år faldt der dom ved Landsretten netop om emnet at være tvunget til at aftage varme fra et varmeværk. De må ikke tvinge andre til at modtage deret produkt.
(og hvor var vi så ellers henne, det kunne blive den rene Bananrepublik)
Tænk hvis man kunne tvinge andre til at købe ens produkt, så kunne jeg have været mange milionær i dag ved at sælge plasticposer fyldt med luft til dig og mange andre
Skrevet af Håndværkeren den 23-09-2008 09:06
Skrevet af jancar den 23-09-2008 08:24
Kan det ikke være at de rer tilslutningspligt? Min kammerat har lige købt grund og skal bygge hus på det. Han er i nøjagtig samme situation. Jeg mener at han sagde at han ikke kunne slippe for at blive tilsluttet.

mvh jan

Selvfølgelig kan han slippe for at blive tilsluttet fjernvarme værket, sidste år faldt der dom ved Landsretten netop om emnet at være tvunget til at aftage varme fra et varmeværk. De må ikke tvinge andre til at modtage deret produkt.
(og hvor var vi så ellers henne, det kunne blive den rene Bananrepublik)
Tænk hvis man kunne tvinge andre til at købe ens produkt, så kunne jeg have været mange milionær i dag ved at sælge plasticposer fyldt med luft til dig og mange andre

Jeg er fuldt ud bekendt med love mv. mht. at  det nye reglement vedr lavenergihuse kan overrule tidligere bestemmelser... Det er sådan set ikke det mit spørgsmål går ud på...

Jeg vil bare gerne vide om man selv må fatte skovlen og grave renden... De kommer stadig og tilslutter rør samt ligger det ned i den rende jeg har gravet...

Vi har et lokalt kraftvarmeværk men det er ikke et andels og det ligger i det jyske så priserne på varmen er ikke helt henne i hampen - 45.000 kommer vi aldrig til at betale - det er helt sikkert...
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis