magneter på vandrør

hej

da jeg købet mit hus for 1½ år siden ca..  sad der adskillige magneter på vandrørene i kælderen indtil mit fjervarme anlæg. ville så høre om der er nogen her der ved om mange magneter rundt omkring på rørene har en forkert virkning for syntes mit filter i feks  køkken vandhanen kalker til i løbet af 1 md ca..
det skal lige siges at det er bare ganske almindelige magneter fra højtalere osv den tidligere ejer har kunne finde vil jeg tro...
hej da jeg købet mit hus for 1½ år siden ca..... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går stærkt ud fra at det filter vi har på er af den godkendte type, for både Komunen og vand teknisk laboratorium har været igang da det blev indstaleret. Selv fra amts dyrlægen har vi en godkendelse.

jeg tror du vil blive forbavset over hvad folk og offentlige instanser og dyrlægen ved om drikkevandssikkerhed. Hvis det er det filter, som jeg tror det er...så sidder det mange steder og er ikke va-godkendt OG er en bakteriefælde i dit anlæg. Prøv at se hvad det hedder og så google det eller tjek her; der står alt der er godkendt til drikkevand http://213.83.193.40/ETAWEB/VA/displayproductCat.asp?cid=1

Der står CPP-Filter, Filterpatron 5 Micron PP. på den medfølgende faktura og etiketten.
Og så skulle jeg måske lige fortælle at vi har et 350 liters sandfilter før bomuldsfilteret. Desuden er vand temperaturen aldrig over de 3 grader, vi henter vandet 45 m. nede.

har lige et spørgsmål mere...

kan det lade sig gøre at finde ud af hvor på mit vandrør fra vandmålere af og ind til mit fjernvarme anlæg at røret er stoppet med kalk rust eller hvad det nu er ?? lige efter måleren sidder der en forgrening til badeværelset der er der tryk nok på vandet.. men i køkkenet er der ingen tryk på hverken det kolde vand eller varmt vand.. det kolde vand går uden om anlæget så det kan jo ikke være anlæget der er noget galt med... eller er det bare at skifte hele røret...

http://www.megatherm-magneta-as.dk/megatherm/default.asp?page=74
Som sagt, så købte jeg en af VVS klaus herfra siden. Han giver 10% rabat til alle der er medlemmer af dette forum... Mener hans hjemmeside er http://www.spotvvs.dk
Jeg hørte om magneterne for 25 år siden. Detvar min daværende og nu afdøde svigerfar,der fortalte om fænomenet. Han var ingeniør på området og havde arbejdet over hele verden med vand, så han vidste noget om problemerne. Hvordan det præcist virkede kunne han ikke forklarer, men det virkede bare, sagde han, og han fik det installeret i deres nye hus.
Nu kunne jeg godt tænke mig at få magneter på mine vandrør, da vi bor et sted med MEGET hårdt vand, og min hud har svært ved at tåle kalken i vandet.
Kan man godt sætte dem på 10 år gamle rør i en etageejendom? F.eks.lige før rørene går ind i forbrugsmålerne?

Kvinder kan lige så meget som mænd, plus en ting, som mænd ikke kan!
Velkommen på LDS.
Det er en meget gammel tråd du tager op. Det vil nok være mere effektiv hvis du starter en ny tråd.
Gå op forum, og klik ind i "gå til forum" her vælger du e emne kategori og der er en knap øverst og nederst der hedder "start ny tråd"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis