ang at grave en flagstang sokel ned

hejsa

da jeg var så heldig og få mig en 8 meter flagstang med en sokel i fødselsdags gave.det er IKKE med vippebeslag. Soklen er ca 2 meter lang. Jeg skal så have gravet den ned i ca 95 cm dybde.
NU kommer det så hvordan er det bedst og gøre?

hvor meget skal jeg grave uden om den?
hvor meget skal jeg støbe?

har tænkt og grave de 95 cm ned med en pælespade også grave ca 60 cm støre rundkreds også støbe,er det til og forstå.

hilsen Mikael

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har aldrig set en flagstang i den højde uden mulighed for at lægge den ned uden at den skal graves op.

Hvad vil du gøre når/hvis snoren knækker.

Sørg i hvert fald for at snoren er i orden inden du støber den fast.

Jeg tror du misforstår efry, det Mikael mener er at den medfølgende sokkel skal graves de 95 cm. ned i jorden hvorefter flagstangen monteres på stolpen. En ganske almindelig måde at gøre det på, før det moderne vippe beslag blev opfundet til privat brug.
Og til dig Mikael, hvid du graver soklen så langt ned, skulle det ikke være nødvendigt at støbe omkring den. Du kan event. gøre det at du kaster nogle sten ned omkring soklen smider jord/sand/ler ned over og vander det så det nærmest er en "suppe" flere sten i og mere jord ect. til hullet er fyldt op, lad den så stå en uges tid inden du monterer flagstangen.

V.h. Håndværkeren
Vi gav mine forældre en flagstang i sølvbryllupsgave. Natten før gravede min onkel (der er ringer og graver) solken ned, og det tog nok omkring en halv time, ink. ølpauser. Ned i en meters dybde, op med sokkelen og jord på igen. Og lidt stauder omkring for at skjule udgravningen. Den har stået uden problemer i ca 20 år.

Green

Har lige lavet manøvren (igen). Denne gang gravede jeg 80-85 cm. ned og lavede hullet 40x40 cm. bred. Heri er soklen nu fuldstøbt. Tidligere har jeg anvendt den metode som Håndværkeren beskriver, og det virkede ligeledes upåklageligt.

Det som kan være væsenligt er også i hvilket terræn flagstangen skal stå. Er det i en lukket have, eller er det på en højtliggende grund i åbent miljø?

Det kan trække VOLDSOMT i et flag = stang = sokkel, hvis vinden får fat en grum efterårsdag

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Stephenjenkins på 10 jan 2014 07:39
Jeg vil gerne foreslå dig at tage råd fra en ekspert. Han kan ligefrem sige dig, at hvor meget at grave.
Jeg er ret sikker på at spørgeren forlængst har sat sin flagstang på plads, og at man ikke behøver diverse eksperters råd for at lave det selv.
Tråden er fra 21 september 2008 
Desuden er reklamer for egne interesser forbudt her på LDS, som den du har stående i din avatar, den slags tager vi skarpt afstand fra her på siden. Vil du reklamere så køb banner plads af admin.

Skrevet af Håndværkeren på 10 jan 2014 09:24

Jeg er ret sikker på at spørgeren forlængst har sat sin flagstang på plads, og at man ikke behøver diverse eksperters råd for at lave det selv.

Tråden er fra 21 september 2008 

Desuden er reklamer for egne interesser forbudt her på LDS, som den du har stående i din avatar, den slags tager vi skarpt afstand fra her på siden. Vil du reklamere så køb banner plads af admin.



Så så Håndværker læs lige ordensreglerne, punkt 10

" 10 Der kan tilknyttes en linie i normal skrift og størrelse og i sort farve i med angivelse af firma eller www-adresse."

www.lav-det-selv.dk/omlds/ordensregler





Tjah, måske du så skulle læse punkt 7. søde Jens.
Indlægget strider ikke mod pkt. 7 :

Reklame er ikke tilladt når formålet er at reklamere for et firma, et produkt eller en kommerciel hjemmeside.

At det så er et svar på en oldgammel tråd er en anden sag

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det kan jo være trådstarterens flagstang, har lagt sig på langs, under en af de sidste storme. Så kunne noget expert hjælp jo være et godt tiltag

Ja selv om det er en gammel tråd, ser jer nu ikke noget der overtræder ordensreglerne.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis