Må man navngive en gummibåd?

Hej

Vi har som supplement/slæbejolle til det gode skib S/Y Canillo, fået en 10 fods Achilles gummibåd.

Er det noget pjat eller bad luck eller noget at navngive denne? Hvad siger fagkunskaben?

Jeg synes selv er den er sådan lidt anonym, når den hverken har flag, navn eller hjemhavn.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jakob356 den 20-09-2008 19:08

Jeg synes selv er den er sådan lidt anonym, når den hverken har flag, navn eller hjemhavn.

Jeg synes at have set at sådan en jolle bærer samme navn og havn som moderskibet. På samme måde som redningskranse.

WS
Selvfølgelig må du da navngive din gummibåd, men det er nok smartest at du gør som Winston foreslår.

V.h. Håndværkeren
Du skal bare passe på med at skrue eller sømme navneskiltet fast.

Sorry jeg kunne ikke lade være :-)

Hilsen
Allan
Jeg sidder mest og tænker på hvad du vil bruge.. Det er svært at få maling eller klisterbogstaver til at sidde fast på sådan noget blødt gummi.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Allan Fischer den 22-09-2008 09:21
Du skal bare passe på med at skrue eller sømme navneskiltet fast.

Sorry jeg kunne ikke lade være :-)

Hilsen
Allan

Hvis det nu er den model med fast træ agterspejl, kan du godt bruge søm og skruer.
Du kan skrive navnet med en bred dokumentfast tuch,eller få fruen til at aplikere navnet på et stykke lærred som du så limer på med noget kontaktlim.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren den 22-09-2008 10:40

Du kan skrive navnet med en bred dokumentfast tuch

Tusch kan ikke tåle udendørslivet. Det blegner i solen. Det gør det i hvert fald, hvis man bruger Penols permanente xylenfri skrivere (f.eks. penol 700).

En grund til at det kan være praktisk at give jollen samme navn som skibet den hører til, er at man, hvis den river sig løs og driver væk, kan finde ud af, hvilket skib den kommer fra. På den måde kan man måske spare en eftersøgning, fordi man kan starte med at kontakte skibet, for at høre om det mangler en jolle.

WS

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også