MIN BIL SEJLER

MIT PROBLEM ER NÅR JEG KØRE BLA PÅ MOTORVEJ PÅ LIGE STRÆKNINGER SÅ FØLES DET SOM OM AT HJULENE DREJER LIDT AF SIG SELV SÅDAN AT MAN SLINGRE LET FRA SIDE TIL SIDE
HJÆLP...........
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA MIN BIL SEJLER SOM EN BÅD HA HA
DET FØLES SOM OM DEN BEVÆGER SIG FRA SIDE TIL SIDE DOG UDEN AT MAN BEVÆGER RATTET
*DET ER MEGET UBEHAGELIGT SPECIELT NÅR MAN HAR TRAVLT PÅ MOTORVEJEN*

Venlig hilsen
Kurt Poulsen
Har du tjekket støddæmperne?

Dette kan gøres ved at lægge vægt på bilens kølerhjelm lige over det ene fordæk, og på den måde trykke bilen ned. Bilen slippes og støddæmper/fjeder får den til at 'springe' tilbage til startpositionen. Det er her du skal være opmærksom: bilen -skal- stabilisere sig ved højst at vippe 2 gange forbi nulpunktet. Hvis den står og vipper længere tid end det, bør du nok få skiftet støddæmperne. Jeg har prøvet at køre i en bil med MEGET dårlige støddæmpere. Det er ikke alene ubehageligt, men også farligt i kritiske situationer, da køreegenskaberne bliver stærkt forringet!

PS: skriv venligst med småt, fremfor stort i hele indlægget smile Det gør det nemmere at læse det du skriver, og i "nørde-verdenen" betyder det faktisk at man råber, når man skriver med stort, og det er der jo ingen grund til biggrin

------------------
Med venlig hilsen
Allan Elsted Madsen
Lav-Det-Selv.dk

Mvh. AllanE
Puha, det ved jeg faktisk ikke...måske er der andre der ved det?

------------------
Med venlig hilsen
Allan Elsted Madsen
Lav-Det-Selv.dk

Mvh. AllanE
Jeg oplever lidt det samme på min Mondeo, men det er mit ene forhjulsleje der er MEGET slidt...

------------------
Med venlig Hilsen
Claus Agerbo
26281083
Ford Mondeo 2.0 ´94

Med venlig Hilsen
Claus Agerbo
 

citat:
Oprindeligt indsendt af HEINO PEDERSEN:
MIT PROBLEM ER NÅR JEG KØRE BLA PÅ MOTORVEJ PÅ LIGE STRÆKNINGER SÅ FØLES DET SOM OM AT HJULENE DREJER LIDT AF SIG SELV SÅDAN AT MAN SLINGRE LET FRA SIDE TIL SIDE
HJÆLP...........



Prøv at få justeret forhjulsindstillingen, specielt toe-in. Hvis forhjulene "spreder" i stedet for at "spidse", får du lige netop den fornemmelse.
mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

 

Heino maaske skulle du hellere kigge ind paa et värksted med din bil,för du udlöser et eller andet uheld med din slingrende lirekasse
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sig mig lige en gang. Er det her en forsamling multi-klyttere eller hvad. En bil kan altså ikke sejle med et slidt forhjulsleje.
Der er følgende muligheder.
1) Støddæmpere er slidte og skal skiftes
2) Slidt styretøj
3) Spinkel undervogn
4) For meget læs
5) Slidte dæk...Måske måske med for lidt luft
6) osv......
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis