Diselmotor

Hej. Jeg har en Motorbåd med en Volvo pensa diesel der er 6 cylindre har 358 hk. Tam 71 A. Er der nogen som ved hvad der er i vejen , den vil ikke trække som den skal, kan ikke komme op på mere en ca. 1400 omdrejninger når den skal trække skruen, det normale er 2200 når man sejler, som top er det ca, 2500 omdrejninger, alle dysser er stillet og kontrolleret og står rigtig og forstøver dieselen pænt, så det er ikke det der kan være i vejen, der har tidligere ikke været noget i vejen Kan det være regulatoren , har skreget den lidt frem og tilbage, men det har ikke hjulpet, Håber der nogen der kan komme med en løsning.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
første indskydelse uden at kende til omstændighederne : begroninger på bund og skrue.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

hej

som lynæs skriver kan det være et problem

det næste hvad gør din motor når den skal lave noget begynder den at ryge når den få noget belastning

kan den gå op i omdrejninger uden belastning

endeligt hvordant har dinne filtre det både diselolie filtre  og luft filtre

lad os nu høre lidt mere specefikt

eksmek

Gaskablet er gået løs, så den ikke kan give ful gas nu..

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Hej. EKSMEK Der er ikke nævneværdig begroning på bund og skrue, jeg har to motorer der er ens , denne motor ryger ikke mere end den anden, det er meget lidt at de ryger, ¨når der ikke er belastning på motoren kan den godt gå op i omdrejninger, alle filtre såvel luft som brandstof filtre er renset det samme gælder vand udskiller, som tidligere nævnt har jeg stillet på regulator skruen, kan dette være årsagen ? Hvad er det man regulere på regulator skruen ?, kan man høre det på motoren, ved at den begynder at gå langsommer eller hurtigere, det har den ikke gjort når jeg har drejet på skruen.

hej

nå du skriver regulator skruer er din pumpe  en rotationspumpe   eller er det række pumpe alla en gammel mercedes pumpe med et rør fra hver pumpe til dysserne

en rotations pumpe går rørene fra en rund pumpe til dyserne

hvis du er begyndt at stille den skrue der sider på pumpen er det mængdetryk regulatoren  den plejer at være plomberet med en allu pres møtrik er det den du har stillet på ????   
det er den vi normalt stiller på når biller ryger lidt formeget til syn og her er en  1/4 omd noget og 1/2 er meget
man reduserer  simpelt hen fortrykket i fyldnings regulatoren

hvis det er det  du har stillet på så håber jeg du ved hvor meget du har stillet den så du kan komme  til bage

eksmek

Annonce
Hej.eksmek Jeg mener det er en række pumpe der er et rør fra pumpen til hver dysse pumpen sidder på en Volvo pensa fra 1990 så pumpen er fra 1990 der er tre skruer som sider under hinanden den øverst er tomgang skrue den under er til regulatoren og den nederste er mængde skrue, jeg håber at det er nok oplysninger.

hej

når vi snakker on række pumper så er det en pumpe der stå lodret op med rør til hver dyse

ved rotations pumper sider di på enden af pumpel i en rundkreds til hver dysse

kan du huske hvad for en skrue du har dreje på
umidelbart er den øvre skrue til idel trotler = laveste tomgang
den melemste mcp=max conturnerlig pover
den nedre til mængde reguleringen=pumpens indvendige tryk
hvis du begynder at stille den så husk 1/4 omgang af gangen så du kan finde til bage igen
er det begge motore der er ens
er problemet kommet    eller er det først efter du har skruet

eksmek

Hej eksmek Først skal du have mange tak for at du vil hjælpe mig, såfremt du vil give mig dit tlf nr. kunde jeg ringe og måske bedre forklare det helt præcis, jeg har også SKYPE som er BENT.PIGONSKA.OLSEN Og min e mail er [email protected]. Men hensyn til pumpe er det en Bosch og har nummer 0401-876-749 fra 1990 Pumpen er vandret med rør til hver dysse jeg har drejet på den øverste (tomgang) Og nummer to som skulde være til regulatoren, de to motor er ens, og den anden går som den skal, Jeg mener at der var noget i vejen inden jeg stillede på omtalte skruger. Med venlig hilsen Bent.

hej

jeg sender en privat besked

det er vel ikke et spjæld i indsugningen der er halvt lukket eller sider fast(hurtiglukkere/nødstop) det  var der i nogle erhvervs fartøjer de var indrettet så de blev aktiverede ved brand sluknings anlæg

hvad er det for et skiv med så heftige motore  

 

eksmek

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis